شرکت توسعه نرم افزار COTI ساعاتی پیش از انتشار اولین استیبل کوین طراحی شده برای کاردانو خبر داد

این خبر ابتدا توسط چارلز هاسکینسون ، رهبر کاردانو و شهف بار-گفن(Shahaf Bar-Geffen) ، مدیرعامل COTI Group ، در صحنه اجلاس کاردانو در لارامی ، وایومینگ فاش شد.

استیبل کوین Djed بر بستر Cardano صادر خواهد شد و رشد اکوسیستم نوپای آن را تقویت می کند ، به ویژه در حال حاضر که بلاک چین از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می کند و بازارها انتظارات زیادی در مورد توسعه احتمالی سیستم عامل های DeFi در بلاک چینی دارند که به عنوان قاتل اتریوم در آینده ، ستوده می شود.

Djed چیست و چرا Cardano به Stablecoin نیاز دارد؟

استیبل کوین یک رمزارز است که برای حفظ ارزش پایدار نسبت به یک مرجع طراحی شده است. معروف ترین استیبل کوین ها رمزارزهایی مانند USDT یا Stasis هستند که به ارزهای فیات مانند دلار یا یورو وابسته هستند. با این حال ، رمزارزهایی وجود دارند که ارزش آنها با نسبت 1:1 به کالاهای دیگر مانند طلا (مانند Digix) یا حتی سایر رمزارزها یا سبدهایی از رمزارزها وابسته است.

چندین روش برای دستیابی به این رابطه وجود دارد که بعضی از آنها موثرتر از روش های دیگر است. مشهورترین آن نگهداری یا مسدود کردن مقداری دارایی مرجع است که از صدور مقدار متناسب با استیبل کوین مربوطه پشتیبانی می کند: به عنوان مثال ، ارزش بازار USDC (یو اس دی سی) 3،677،063،935 دلار است زیرا 3،677،063،935 توکن USDC در گردش است و Circle دارای 3،677،063،935 دلار وثیقه است.

در مورد Djed ، ارزش با طراحی الگوریتمی ثابت می ماند ، که از طراحی قرارداد هوشمند بر روی بلاک چین Cardano استفاده می کند تا قیمت را تا حد ممکن نزدیک به 1 دلار نگه دارد. برای دستیابی به این هدف ، Djed در هنگام استخراج و سوزاندن سایر دارایی های پایدار ، ذخیره ای از کوینهای پایه را حفظ می کند و کوینها را برای مقابله با نوسانات ذخیره می کند.

با توجه به وایت پیپر آن ، دو نسخه از Djed وجود خواهد داشت: یک نسخه حداقلی ، که در درجه اول به عنوان وسیله ی مبادله خدمت می کند ، و یک نسخه توسعه یافته که قرارداد هوشمند آن از مدل قیمت گذاری مداوم و هزینه های پویا برای واکنش سریعتر به رویدادهای خارجی استفاده می کند.از سطح مطلوبی از ذخایر اطمینان حاصل می کند و امنیت بیشتری را هنگام انجام عملیات پیچیده مانند عملیات تراکنش های پروتکل DeFi انجام می دهد.

یک توسعه امیدوار کننده

شهف بار گفن ، مدیر اجرایی COTI Group ، در این کنفرانس گفت که استفاده از یک استیبل کوین مانند Djed به کاربران اجازه می دهد به دلیل ارزش پایدار و کارمزد کم ، کنترل بیشتری بر تراکنشهای خود داشته باشند.

شرکت کنندگان در بلاک چین از استیبل کوین برای انجام معاملات روزمره استفاده می کنند ، زیرا اجازه می دهند ارزش پولی بدون در نظر گرفتن مکان فرستنده و گیرنده به صورت یکپارچه مبادله شود. من معتقدم که افزودن استیبل کوین Djed به بلاک چین کاردانو نحوه تسویه معاملات در این پلت فرم را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.

به نوبه خود ، چارلز هاسکینسون مشتاق این پروژه جدید بود زیرا این پروژه یکی از بلندپروازانه ترین اجراها با هدف تقویت اکوسیستم کاردانو بود.

استیبل کوین Djed می تواند تغییری در فضای کریپتو ایجاد کند و در زمانی که این صنعت در حال حاضر رشد نجومی را تجربه می کند ، برای مخاطبان کاملاً جدید جذاب باشد. COTI شریک دیرینه اکوسیستم کاردانو بوده است. داشتن آنها در این پروژه جدید بسیار عالی است.

به نظر می رسد این یک حرکت مهم برای COTI باشد. هنگامی که همکاری آن با کاردانو برای اولین بار اعلام شد ، توکن COTI پنجاه درصد افزایش یافت و در چند ساعت به بالاترین سطح (ATH) در 0.60 دلار رسید. 

 

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد

منبع:cryptopotato



منبع