access_time5 دقیقه قبل

دو سایت محبوبِ اطلاعات بازار کریپتو در حال حاضر برای کاربران در سرزمین اصلی چین غیر قابل دسترس هستند.

با توجه به تست های انجام شده توسط The Block، کوین گکو و CoinMarketCap در حال حاضر توسط فایروال اینترنت چین مسدود شده اند. نتایج جستجو در GreateFire.org، یک ابزار آنلاین برای بررسی سایت های سانسور شده توسط فایروال بزرگ چین، همچنین نشان می دهد که در زمان انتشار این مطلب دو سایت 100٪ مسدود شده اند.

روشن نیست که دقیقا چه زمانی کوین گکو(CoinGecko) و CoinMarketcap غیر قابل دسترس شدند، اما در اوایل سه شنبه صبح چین کاربران متوجه این انسداد شدند.

به نظر می رسد که سایت های داده به طور فعال دسترسی به IP چینی را قطع نمی کنند، بلکه این یک حرکت توسط آژانس سانسور اینترنت چین بود. TM Lee، بنیانگذار CoinGecko به The Block گفت: “تا آنجا که ما می دانیم، ما به طور فعال متوقف نشدیم.”

سانسورِ سایت های کریپتو، جدیدترین نشانه های این است که چین نه تنها  شرکت های کریپتو با ریشه ها و خدمات در کشور را مجبور به بیرون رفتن می کند بلکه در تلاش برای محدود کردن دسترسی کاربران چینی به اطلاعات بازار است.

گفته می شود که کاربران در سرزمین اصلی چین هنوز هم می توانند به دو سایت با استفاده از طریق شبکه های مجازی خصوصی (VPN) دسترسی پیدا کنند تا فایروال را دور بزنند.

پس از آنکه بانک مرکزی چین در روز جمعه گذشته اقدامات شدیدی را آغاز کردد تا سرکوب خود علیه فعالیت های استخراج و فعالیت های معاملاتی کریپتو را تشدید کند، استفاده از VPN ها در میان جامعه کریپتوی چین افزایش می یابد.

به خاطر ترس از تلافی دولت، مدیران بسیاری از اتاق های چت در برنامه پیام رسانی چینی WeChat در جامعه کریپتو یا نام گروه خود را تغییر داده اند و یا گروه ها را منحل کرده اند تا به تلگرام مهاجرت کنند.

بسیاری از آنها همچنین آموزش هایی را در مورد چگونگی راه اندازی VPN ها و پیوستن به گروه های چت در تلگرام ارسال کردند تا بتوانند اطلاعات مربوط به کریپتو را با خیال راحت مورد بحث قرار دهند.

 

 

 

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع:theblockcrypto



منبع