access_time1 دقیقه قبل

طبق اعلام شرکت خدمات مالی متمرکز بر ارزهای رمزنگاری شده، بانک SEBA از سوی نهادهای نظارتی مجوز دریافت کرده است تا دارایی های دیجیتالی خود را به صندوق های متقابل مقیم سوئیس ارائه دهند. این اولین مجوزی است که در سوئیس اعطا می شود.

گویدو بوهلر (Guido Buehler)، مدیرعامل بانک SEBA، اعلام کرد که مجوز اعطا شده به SEBA توسط اداره نظارت بر بازارهای مالی سوئیس (FINMA) به شرکت اجازه می دهد تا به عنوان یک بانک نگهبان عمل کند و یک عامل جدید سرمایه گذاری نقدینگی با ارزهای رمزنگاری شده است. به طور معمول، صندوق های رمزنگاری از ساختارهای جایگزین استفاده می کنند که دارای قفل و هزینه ورود و خروج مشتریان است.

بوهلر در مصاحبه ای با CoinDesk گفت: “این مجوز طرح سرمایه گذاری جمعی به مشتریان نهادی و سپس مشتریان خرده فروشی اجازه می دهد تا به صورت نقدینگی از طریق ساختار صندوق در دارایی های رمزنگاری، سرمایه گذاری کنند.

“این بدان معناست که اکنون این فرصت برای موسسات وجود دارد که ساختارهای صندوق خود را برای رمزارزها به عنوان دارایی نقد شونده ایجاد کنند، بنابراین مردم می توانند امروز سرمایه گذاری کنند و فردا بفروشند.”

زمینه جهانی

بازارهای ارزهای رمزنگاری شده در سراسر جهان ممکن است به دلیل مقررات پیش رو ایالات متحده یا سرکوب اخیر چین دچار سرخوردگی شوند، اما به نظر می رسد سوئیس با اقدامات نظارتی خود به سرعت کار خود را پیش می برد.

از نظر نحوه پاسخگویی مدیران دارایی، بوهلر تخمین می زند که ارزهای رمزنگاری شده نیز در پرتفوی افراد باید در اندازه اوراق بهادار مشابه اوراق بهادار طلا تا سال 2022 (1401) حدود 3 درصد وجود داشته باشد.

برای دریافت این مجوز، SEBA مجبور بود با یک شرکت مدیریت دارایی به نام Crypto Broker،کار کند. در زمینه نظارت بر امور، SEBA در حال توسعه امنیت صندوق سرمایه گذاری خود با کمک شرکای فن آوری Fireblocks (که اخیرا دفتر خود را در سوئیس افتتاح کرده است) و Taurus مستقر در سوئیس است.

بوهلر گفت: “پذیرش از طرف شرکت های بزرگ هنوز در ابتدای راه است زیرا بسیاری از قابلیت های نهادی هنوز تقاضای بازار را عقب می اندازند.”

 

 

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع: Coindesk.com

 



منبع