access_time3 دقیقه قبل

گروه مخابراتی Bharti Airtel روز پنجشنبه گفت که 50 میلیارد روپیه (673 میلیون دلار) برای توسعه تجارت مرکز داده خود برای پاسخگویی به تقاضای مشتریان در هند و اطراف آن سرمایه گذاری خواهد کرد.

آجی چیتکارا(Ajay Chitkara) ، مدیر اجرایی Airtel Business گفت که واحد Nxtra آن تا سال 2025(1404) این سرمایه گذاری را انجام می دهد و برنامه ای برای ایجاد یک اقتصاد مرکز داده در 80 شهر هند دارد ، و افزود که این اقدام ظرفیت نصب شده آن را تا بیش از 400 مگاوات افزایش می دهد.

چیتکارا در یک کنفرانس خبری مجازی گفت: “یک تقاضای بالقوه و بزرگ (برای مراکز داده) وجود دارد که در سه تا چهار سال آینده مورد انتظار است.”

Nxtra در حال حاضر 10 مرکز داده بزرگ و 120 مرکز داده لبه ، یا امکانات پردازش داده های کوچکتر را در سرتاسر هند اداره می کند و گسترش، بخشی از استراتژی شرکت های ارتباطی برای افزودن جریان درآمد جدید به مشاغل آنها و جذب مشتریان سازمانی است که معمولاً حاشیه سود های بیشتری را ارائه می دهند.

این طرح تجاری در شرایطی ارائه می شود که سرویس های صوتی سنتی از طرف تماس های رایگان در برنامه هایی مانند فیس بوک (NASDAQ: FB) WhatsApp و Signal با رقابت جدیدی مواجه می شوند.

یک شعبه ی گروه سهامداری خصوصی کارلایلِ آمریکا سال گذشته 25 درصد از سهام Nxtra را خریداری کرد. ایرتل هنوز 75 درصد مالکیت آن را در اختیار دارد.

به گفته نوین میشرا از شرکت تحقیقاتی گارتنر (NYSE: IT) ، هزینه عمومی خدمات ابری در هند تا سال 2025 از 12 میلیارد دلار فراتر می رود.

رقیب ایرتل Reliance Jio ، که تحت کنترل Mukesh Ambani میلیاردر هندی است ، در سال 2019(1398) با مایکروسافت (NASDAQ: MSFT) اتحادیه ای ایجاد کرد تا مراکز داده را در سراسر هند ایجاد کند و امسال با Google (NASDAQ: GOOGL) همکاری کرد تا محصولات خود برای شرکتها و مصرف کنندگان را تقویت کند. زیرا قصد دارد خدمات 5G را راه اندازی کند.

به طور جداگانه ، ایرتل گفت Nxtra استفاده از انرژی سبز برای مراکز داده خود را افزایش می دهد و هدف آن تأمین 50 درصد از انرژی مورد نیاز خود از منابع تجدیدپذیر است.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع:investing



منبع