access_time4 دقیقه قبل

رگولاتور بازار سهام فرانسه ، Autorité des Marchés Financiers (AMF) ، نظارت بر بازار رمزارزها را ادامه می دهد تا به سرمایه گذاران در مورد خدمات رمزارزی غیرمجاز هشدار دهد.

در 1 اکتبر(9 مهر) ، AMF پورتال های وب خود را که به عنوان سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و ارزهای خارجی (فارکس) از طریق نهادهای غیر مجاز ارائه می شود ، به روز کرد. این فهرست شامل چهار وب سایت مربوط به سرمایه گذاری مشتقات رمزارزها به همراه 12 سایت مرتبط با فارکس بود.

به گفته قانونگذار ، نهادهای ذکر شده محصولات سرمایه گذاری را بدون مجوز ارائه چنین خدماتی ارائه می دهند. برای محافظت از سرمایه گذاران در برابر سرمایه گذاری های احتمالی کلاهبردار ، AMF و اداره نظارت و تفکیک احتیاطی فرانسه (ACPR) مرتبا لیست سیاه ارائه دهندگان سرمایه گذاری غیر مجاز را به روز می کنند. با این وجود ، این لیست ها “به منظور کامل شدن” در نظر گرفته نشده اند.

این مقام به شدت به سرمایه گذاران توصیه کرد که از فهرست ارائه دهندگان سرمایه گذاری مجاز با استفاده از ثبت نام آنلاین ارائه دهندگان خدمات مالی و همچنین لیست مجاز در زمینه مشاوره سرمایه گذاری مالی یا گروه های تأمین سرمایه جمعی پیروی کنند.

جدیدترین هشدار AMF بلافاصله پس از آن مطرح می شود که مدیر صندوق مشتقات مستقر در پاریس ، ملانیون کپیتال(Melanion Capital) ، صندوق قابل معامله بیت کوین(ETF) را در ماه اوت(مرداد) راه اندازی کرد. جاد کامیر(Jad Comair) ، مدیرعامل ملانیون گفته است که تأیید صندوق توسط AMF “به دلیل حساسیت ها و سیاست هایی که در حال حاضر در مورد سرمایه گذاری بیت کوین و بیت کوین وجود دارد ، یک چالش واقعی است.”

اخیراً مقامات جهانی به طور فزاینده ای نگرانی خود را نسبت به خدمات سرمایه گذاری رمزارزی قانونگذاری نشده افزایش دادند.

در اواسط ماه اوت(اواخر مرداد) ، کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا به شهروندان توصیه کرد فقط از طریق موسسات مالی دارای مجوز خدمات مالی استرالیا در رمزارز سرمایه گذاری کنند. بر اساس گزارش کمیسیون رقابت و مصرف کنندگان استرالیا ، کلاهبرداری های رمزارزی بیش از 50 درصد از ضرر سرمایه گذاران استرالیایی را در شش ماهه اول سال 2021 (اواخر سال 1399 و اوایل 1400)تشکیل داده اند.

در اوایل سال جاری ، فرانسوا ویلرو دو گالائو(Francois Villeroy de Galhau) ، رئیس بانک فرانسه از اروپا خواست تا مقررات رمزارزی را در اولویت قرار دهد زیرا خطر دارایی های دیجیتالی حاکمیت پولی آن را به چالش می کشد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع:cointelegraph



منبع