access_time2 دقیقه قبل

همانطور که داده های Cointelegraph Markets Pro نشان می دهد ، قیمت بیت کوین  پس از سقوط به پایین ترین سطح روزانه 47،166 دلار ، از 49،000 دلار عبور کرد و در کمتر از دو ساعت تقریباً 4.5 درصد افزایش یافت. همچنین قیمت اتریوم در مدت مشابه 3.5 درصد افزایش یافت و در زمان انتشار این خبر به 3411 دلار رسید.

بی ثباتی ناگهانی قیمت در حالی رخ داد که شبکه های  اجتماعی فیس بوک ، اینستاگرام و  پیام رسان WhatsApp – که هر دو متعلق به فیس بوک هستند – تقریباً در ساعت 11:16 صبح EST در 4 اکتبر از دسترس خارج شد. به گفته تیم ارتباطات فیس بوک ، از طریق توییتر ، این شرکت “در تلاش است تا هرچه سریعتر همه چیز به حالت عادی برگردد.”

تقریباً در همین زمان در 13 مارس 2019 ، هر سه پلتفرم از وقفه بزرگی خبر دادند که بیش از 24 ساعت به طول انجامید. در آن زمان ، فیس بوک این مشکلات را به “تغییر پیکربندی سرور” نسبت داد.

این وقفه ها ممکن است بر مشارکت جامعه در پروژه های رمزنگاری و بلاک چین تأثیر بگذارد ، اما Discord ، Twitter ، YouTube و بسیاری از پلتفرم ها هنوز به طور عادی کار می کنند. بسیاری از کاربران توییتر  در حال حاضر از این حادثه برای برجسته کردن نیاز به یک شبکه اجتماعی غیر متمرکز ساخته شده بر روی بلاک چین را مطرح کردند.

آلن فارینگتون ، که به طور مرتب در مورد بیت کوین و ارزهای رمزنگاری شده در وبلاگ خود می نویسد ، می گوید: “اگر آنها فیس بوک را بر روی بلاک چین ایجاد می کردند ، هرگز این اتفاق نمی افتاد.”

این خاموشی همچنین به دنبال آن است که فرانسیس هاگن ، کارمند سابق فیس بوک ، هزاران سند را به روزنامه نگاران و دیگران تحویل داده است که نشان می دهد این شرکت آنچه را که در رابطه با حذف سخنان نفرت انگیز و پست های تشویق کننده خشونت از پلتفرم خود  ادعا می کند ، انجام نداده است. سهام فیس بوک روز دوشنبه با بیش از 5 درصد کاهش به 324.90 دلار رسید.

 

منبع: cointelegraph



منبع