access_time13 دقیقه قبل

تولید بلوک در بلاک استریم (Blockstream) شبکه لیکوئید (Liquid) پس از آن آغاز شد که مشکلات فنی مربوط به ارتقاء عملکرد باعث شد بسیاری از تراکنش ها ساعت ها در صف بمانند.

در به روزرسانی 5 اکتبر(13 مهر)، توسط یکی از اعضای هیئت نظارت بر Liquid که فقط به عنوان Wiz شناخته شده بود، حالت خرابی امن Liquid دیروز فعال شد. زیرا “یک مسئله غیرمنتظره رخ داد که باعث شد گره های(node) امضا کننده بلوک نتوانند پارامترهای خاصی را در برابر یکدیگر تأیید کنند.” در نتیجه، شبکه، تولید بلوک ها را متوقف کرد و معاملات به طور مداوم در کاوش گر منبع باز لیکوئید (Liquid mempool) به مدت حدود 22 ساعت در ساعت 5:19 بعد از ظهر به زمان استاندارد شرقی (EST) در 4 اکتبر(12 مهر)، منتظر ماندند.

 

Wiz گزارش داد که توسعه دهندگان Liquid ، تعداد 10 مورد از 15 کارگزاری های خود را ارتقاء داده اند و انتظار می رود پس از برطرف شدن یکی دیگر، تولید بلوک از سر گرفته شود. معاملات در انتظار Liquid، تا زمانی که گره ها ارتقاء نیافتند، در mempool صف کشیده بودند، که امروز با ورود بلوک های شبکه به پایان رسید.

Liquid که برای اولین بار در سال 2015 (1394) اعلام شد، یک زنجیره جانبی بیت کوین (BTC) بود که هدف آن تسریع تسویه معاملات BTC برای صرافی های رمزنگاری بود. این شبکه از توکن های لیکوئید بیت کوین (LBTC) خود که به BTC وابسته هستند، پشتیبانی می کند که در حال حاضر، 3293 مورد در گردش است. علاوه بر این، فدراسیون لیکوئید، 57 عضو دارد که شامل صرافی های رمزنگاری Bitfinex ، BitMEX و Huobi میباشد.

 

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع: cointelegraph

 

 



منبع