access_time49 دقیقه قبل

شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین Chainalysis شرکت تحقیقاتی جرایم سایبری Excygent را با مبلغ نامعلومی خریداری کرده است و اشاره می کند که این دو به همکاری خود برای “از بین بردن عملیات باج افزار” ادامه خواهند داد.
مایکل گروناگر(Michael Gronager ) ، مدیرعامل Chainalysis ، در بیانیه ای روز سه شنبه گفت که این شرکت با Excygent در زمینه توقیف رمزارزهای متصل به بازار دارک نت شبکه Silk Road ،برای تعطیلی پروژه های بزرگ کودک آزاری ، اختلال در کمپین های مربوط به تامین مالی تروریسم و ​​سایر موارد همکاری کرده است. گروناگر گفت که کارکنان Excygent به تیم تحقیق و برنامه های ویژه این شرکت ملحق می شوند تا از تحقیقات مربوط به رمزارزها در جرایم سایبری استفاده کنند.
گروناگر به Cointelegraph گفت: “پیگیری جریان پرداخت باج افزارها در بلاکچین برای درک و از بین بردن عملیات باج افزارها برای دستگاه های اجرایی بسیار مهم است.” “هرچقدر هم متناقض به نظر می رسد ، وقتی بازیگران شرور برای ارتکاب جرم و جنایت از رمزارزها استفاده می کنند ، واقعاً می تواند برای محققان مفید باشد.”

مدیرعامل به مشارکت Chainalysis در بررسی جرایم سایبری مربوط به NetWalker ، اپراتور باج افزار که ادعا می شود بیمارستان ها را در طول پاندمی کرونا هدف قرار داده و بیش از 25 میلیون دلار از پرداخت باج در سال 2020 (1399)جمع آوری کرده است ، اشاره کرد. اخیراً توسط وزارت خزانه داری ایالات متحده هدف قرار گرفته است که گفته می شود اجازه دسترسی هکرها به رمزارزهای ارسال شده برای پرداخت حملات باج افزارها را داده است. Chainalysis ادعا کرد که “ده ها میلیون” پرداخت رمزارزی از وجوه Suex از آدرس های مربوط به جرایم سایبری مختلف به دست آمده است.
گروناگر می گوید: “رمزارزها شفاف هستند و با ابزارها و استعداد مناسب ، می توانیم بازیگران شرور را از بین ببریم و یک اکوسیستم مالی امن تر بسازیم.”
Chainalysis در سال گذشته رشد چشمگیری داشته است و از دولت ایالات متحده و بخش خصوصی پشتیبانی می کند. در ماه ژوئن(خرداد) ، این شرکت پس از سری مالی 100 میلیون دلاری که توسط مدیر سرمایه گذاری جهانی Coatue هدایت شد ، به 4.2 میلیارد دلار رسید.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع:cointelegraph



منبع