داده‌های تازه نشان می‌دهد که با افزایش قیمت بیت کوین، شاخص ترس و طمع از ناحیه ترس خارج شده است و اکنون سرمایه‌گذاران تا حدی آسوده‌خاطر هستند.

به گزارش کوین تلگراف، بیت کوین در ۲ اکتبر (۱۰ مهر) و پس از پشت سر گذاشتن مقاومت‌های پیش رو، توانست موقعیت خود را در سطوح بالا حفظ کند و به‌دنبال آن احساسات بازار هم وارد ناحیه صعودی شده است.

نمودار قیمت بیت کوین (نمای ۱ ساعته بازار بیت کوین/ دلار)

داده‌های تازه نشان می‌دهد بازار بیت کوین پس از جهش صعودی ۳,۰۰۰ دلاری روز جمعه، اکنون به شکل نگران‌کننده‌ای آرام است.

از آنجا که بیت کوین سطوح قیمتی بالای خود در ماه اوت (مرداد) را حفظ کرده است، فشار استقراضی هیچ نشانه‌ای از بازگشت قیمت در این آخر هفته ندارد. فشار استقراضی زمانی رخ می‌دهد که به دلایل فنی دخیل در بازار، و نه اصول بنیادین، افزایش سریعی در قیمت یک دارایی رخ دهد. فشار استقراضی ممکن است هنگام کمبود عرضه و افزایش بیش از حد تقاضا برای یک دارایی رخ دهد.

اکنون این سؤال برای مایکل ون دپوپ (Michael van de Poppe)، نویسنده کوین تلگراف، مطرح شده است که این دوره تثبیت قیمتی در روزهای آینده چگونه خواهد بود.

ون دپوپ روز جمعه در یوتیوب گفت:

اگر قرار باشد حرکت اصلاحی انجام شود، احتمالاً نمی‌خواهید [قیمت] آن‌قدرها هم پایین برود. تصور می‌کنم پایین‌ترین سطحی که انتظارش را دارید در محدوده ۴۵,۰۰۰ دلار باشد.

با این وجود ون دپوپ افزود که از نظر او ادامه روند صعودی در نتیجه حرکات کوتاه‌مدت قیمت بوده است و ارتباط چندانی با کاهش بیشتر قیمت در اوایل هفته گذشته ندارد.

مقایسه سطوح خریدوفروش در صرافی بایننس نشان می‌دهد که اولین مقاومت صعودی در سطح ۴۸,۰۰۰ دلار قرار گرفته است.

ترس بازار بیت کوین را ترک کرد - سرمایه‌گذاران بیت کوین دیگر ترسی ندارند
شاخص سطوح خریدوفروش در بازار جفت ارز بیت کوین/ تتر

رکت کپیتال (Rekt Capital)، معامله‌گر و تحلیلگر مطرح بازار ارزهای دیجیتال، هم به همین اندازه خوش‌بین است. او می‌گوید بیت کوین به مدت ۴ ماه در حال تشکیل کف‌های بالاتر (Higher Lows) بوده است و هر بار که قیمت افزایش یافته این سطوح با حمایت قدرتمند خریداران روبه‌رو شده است. منظور از تشکیل کف‌های بالاتر شرایطی است که کف‌ قیمتی جدید بالاتر از کف قیمتی ماقبل خود باشد.

او با اشاره به وضعیت شاخص ترس و طمع گفت که به‌طور کلی بعد از حرکات قیمتی روز جمعه، بار دیگر ترس بازار بیت کوین را ترک کرده است.

رکت کپیتال گفته است:

به دنبال جهش فوق‌العاده روز گذشته بیت کوین، سرمایه‌گذاران دیگر از [این پرشیا بلاکچین] نمی‌ترسند. ترس شدید بر فرصت‌های معاملاتی مقدم است.

همچنین بخوانید: شاخص ترس و طمع چیست و چه کاربردی در تحلیل قیمت دارد؟

شاخص ترس و طمع روز پنجشنبه در منطقه ترس شدید قرار داشت. این شاخص با افزایش قیمت از سطح ۲۰ درصد به سطوح فعلی در ۵۴ درصد رسیده و وارد ناحیه خنثی شده است.

ترس بازار بیت کوین را ترک کرد - سرمایه‌گذاران بیت کوین دیگر ترسی ندارند
شاخص ترس و طمع بیت کوین



منبع