تحلیلگران تصور می کنند تصمیم تسلا(NASDAQ:TSLA)T برای انتقال دفتر مرکزی شرکت به آستین در تگزاس، یک حرکت استراتژیک هوشمند برای این خودروساز است زیرا به نظر می رسد تولید Cybertruck، مدل 3 و مدل Y را افزایش دهد. دن آیوز(Dan Ives)، تحلیلگر Wedbush Securities خاطرنشان می کند: “در حالی که Fremont(شهری در کالیفرنیا) همچنان کلید تولید تسلا در تولید مدل 3 خواهد بود، ما معتقدیم این اولین گام تسلا بود که آستین را در دهه آینده به پایگاه اصلی داخلی و جهانی خود تبدیل خواهد کرد.”

جالب است که آدام جوناس(Adam Jonas)، تحلیلگر مورگان استنلی، فکر می کند که چیز دیگری می تواند در تصمیم درجهت آستین نقش داشته باشد، زیرا او خاطرنشان می کند که استراتژی بلند مدت تسلا “به طور قابل توجهی” با جاه طلبی های تجاری و علمی اسپیس ایکس همپوشانی دارد. جوناس می گوید با تمرکز سرمایه گذاری و شایستگی در تگزاس می توان تلاش هر دو شرکت را افزایش داد. همچنین به نظر می رسد SpaceX امکانات خود را گسترش داده و در سواحل جنوبی تگزاس راه اندازی می شود، اگر نگرانی های ایمنی و زیست محیطی مطرح شود، همدردی در آستین می تواند مفید باشد.

ایلان ماسک علاوه بر ساخت وسایل نقلیه الکتریکی، ممکن است مسیری را در تگزاس برای اهداف اصلی خود در ارسال موشک به مریخ و کمک به تبدیل بشریت به تمدن چند سیاره ای، ببیند.

اين مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئوليت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع:seekingalpha.com



منبع