access_time1 ساعت قبل

در یک سری توییت های اخیر، داستین ترامل (Dustin Trammell)، محقق امنیتی، که ادعا می کند دومین فردی است که از نود بیت کوین استفاده کرده است، شواهد قانع کننده ای ارائه داد تا ثابت کند که کریگ رایت (Craig Wright)، متخصص کامپیوتر استرالیایی، ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) نیست.

ترامل اولین بلوک خود را در ۱۳ ژانویه ۲۰۰۹ (۲۴ دی ۱۳۸۷)، تنها ۱۰ روز پس از راه اندازی بلوک پیدایش، استخراج کرد.

او می گوید که در ازای رفع چندین باگ، تنها ۲۵ کوین در یک تراکنش از ساتوشی دریافت کرده است.

کوین هایی که او از ساتوشی دریافت کرد از خروجی معامله بدون استفاده (UTXO) استخراج شده بود، که در لیست آدرس های رایت وجود نداشت.

علاوه بر این، ترامل با استفاده از کلید خصوصی خود پیامی را امضا کرد تا ثابت کند که در واقع در اولین روزهای پیدایش بیت کوین یک بلوک را استخراج کرده است. او از رایت خواست که همین کار را با بلوک پیدایش انجام دهد، و در ادامه افزود که این امر غیرممکن است زیرا معتقد است که این دانشمند زنجیره ای ساتوشی واقعی نیست. در صورت انجام این کار، همه می توانند این واقعیت را تأیید کنند که او در واقع بیت کوین را ایجاد کرده است.

ترامل هیچ اطلاعی در مورد هویت واقعی خالق بیت کوین ندارد، حتی به این دلیل که افراد متعددی در پشت این نام مستعار معروف فعالیت می کردند، او هنگام اشاره به ساتوشی، ضمیر جنسیتی “آنها” را انتخاب می کند.

پس از اینکه محققان اسرائیلی دنباله آدرس های ترامل را در سال ۲۰۱۳ کشف کردند، در ابتدا تصور کردند که آنها متعلق به ساتوشی هستند، اما پس از آن سایفرپانک ها از تگزاس این نظریه را رد کند.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: u.today



منبع