access_time59 دقیقه قبل

ممکن است در هفته های آینده چندین صندوق مبادله ای مبتنی بر معاملات آتی بیت کوین (ETF) در ایالات متحده آغاز به کار کند. این محصولات ممکن است علاقه به استراتژی آربیتراژ معروف “پول نقد و حامل” را احیا کند، که به نوبه خود فشار خرید بیشتری را به بازار اسپات وارد می کند.

 

 

ETF ها به منظور تقلید از عملکرد قیمت ارز رمزنگاری شده به جای خرید سکه واقعی، قراردادهای آتی بیت کوین را خریداری می کنند، که اساسا معاملات ماه گذشته را در مکانی مقرر مانند بورس شیکاگو (CME) انجام می دهند.

با فرض پذیرش وال استریت از این ETF ها، حق بیمه آتی یا اختلاف بین قیمت های آتی و قیمت های نقدی، به طور قابل توجهی افزایش می یابد و بازده نقدی و استراتژی حامل را افزایش می دهد که شامل خرید دارایی در بازار اسپات و فروش همزمان قراردادهای آتی می شود. معاملات بی جهت هستند و از همگرایی احتمالی این دو قیمت سود می برند. (قیمت آتی با قیمت لحظه ای انقضا همگرا می شود).

“اگر ETF آتی منتشر شود، ورود بیشتری به خرید آتی وجود خواهد داشت. ایلان سولوت (Ilan Solot)، استراتژیست بازار جهانی در Brown Brothers Harriman، می گوید؛ که این امر باعث می شود منحنی های آتی بیشتر به سمت کانتانگو بروند (وضعیتی که قراردادهای آتی با قیمت برتر و قیمت اصلی معامله می شوند)، انگیزه ای قوی برای جلب معامله گران است. آنها تجارت خود را با خرید بیت کوین در بازار لحظه ای آغاز می کنند و باعث افزایش اولیه قیمت ها می شوند.”

آربیتراژ نقدی و حامل در اوایل امسال یک ضربه بزرگ در بین موسسات بود زیرا حق بیمه آتی در CME و سایر صرافی ها در کنار افزایش قیمت بیت کوین به 20 درصد یا بیشتر رسید. بنابراین، چندین شرکت می توانند با فروش قراردادهای آتی ماه اول یا سه ماهه و خرید ارز رمزنگاری شده در بازار لحظه ای، درآمد سالانه بیش از 20 درصد را تضمین کنند. با این حال، پس از ریزش 35 درصدی بیت کوین در ماه می (اردیبهشت) و کاهش لوریج صرافی های بزرگ مانند Binance و FTX، میزان حق بیمه به یک رقمی کاهش یافت.

حق بیمه در این ماه با بازگشت روند صعودی به بازار رمزنگاری به شدت افزایش یافته است. بر اساس داده های ارائه شده توسط شرکت تحقیقاتی مشتقات رمزنگاری Skew، در CME، قرارداد ماه قبل در حال حاضر با حق بیمه سالانه 16 درصد در مقابل 0.4- درصد تخفیف در پایان ماه سپتامبر (اوایل مهر) معامله می شود. با توجه به احتمال زیاد ETF های مبتنی بر معاملات آتی، حق بیمه های آتی دو رقمی پایدار به نظر می رسند.

QCP Capital روز جمعه در کانال تلگرامی خود گفت: “یکی از تأثیرات کلیدی ETF مبتنی بر آینده افزایش احتمالی عملکرد در فضا است.” “با وجوه ETF برای خرید آتی به جای نقدی، حق بیمه آتی بیشتر خواهد شد. نرخ “بدون ریسک” [سود نقدی و حامل] 10 تا 20 درصد می تواند فرهنگی جدید باشد.”

روز جمعه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) با تأیید ضمنی خود برای ETF بیت کوین مبتنی بر معاملات آتی، درها را برای سرمایه گذاری در بیت کوین باز کرد. ProShares، ممکن است اولین شرکتی باشد که هفته آینده راه اندازی می شود، اگرچه ممکن است بلافاصله معاملات خود را آغاز نکند.

در هفته ای که گذشت، وام دهندگان رمز ارز BlockFi و آرک اینوست خانم کتی وود، نام خود را در برنامه های ETF های بیت کوین تحت حمایت آتی قرار دادند. در همین حال، Valkyrie Investments شرح نامه ETF خود را با عنوان BTF به روز کرد و اشاره به راه اندازی احتمالی آن کرد. بر اساس اطلاعات بلومبرگ، تنظیم کننده ها در ابتدای ماه نُه برنامه ETF آتی بیت کوین را مورد بررسی قرار دادند.

اجماع بر این است که ETF های مبتنی بر معاملات آتی می توانند سرمایه گذاران اصلی بیشتری را به بازار ارزهای رمزنگاری وارد کنند.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: Coindesk.com



منبع