access_time45 دقیقه قبل

مدیر عامل شرکت بیت فیوری (Bitfury)، یکی از بزرگترین شرکت های جهان در صنعت بلاک چین، در حال بررسی عرضه اولیه عمومی احتمالی یا IPO ، به عنوان بخشی از برنامه های رشد جهانی این شرکت میباشد.

والری واویلوف(Valery Vavilov)، بنیانگذار و مدیرعامل Bitfury گفت: “همانطور که Bitfury و مجموعه شرکت های آن به گسترش جهانی خود در فضای دارایی های دیجیتال ادامه می دهند، Bitfury به عنوان بخشی از برنامه های توسعه و رشد گسترده خود، IPO را در نظر خواهد گرفت.”

به گفته مدیر اجرایی، Bitfury هنوز مشخص نکرده است که شرکت چه زمانی و در چه صرافی مایل به انجام IPO است. آخرین دور سرمایه گذاری این شرکت در سال 2018 انجام شد و این شرکت مبلغ 80 میلیون دلار را به ارزش یک میلیارد دلار افزایش داد.

سرمایه گذاران Bitfury، شامل صندوق سرمایه گذاری ریسک پذیر اروپایی کوریلا کپتال (Korelya Capital)، غول اینترنتی کره جنوبی، نیور گروپ (Naver Group)، موسسات آسیایی مک کوواری کپتال (Macquarie Capital) و  دنتسو ژاپن(Dentsu Japan) و همچنین شرکت سرمایه گذاری رمزنگاری مایکل نووگراتز(Michael Novogratz)، گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) هستند.

آژانس خبری انگلیسی، The Telegraph، در ابتدا در مورد برنامه های IPO احتمالی Bitfury در 10 اکتبر(18 مهر) گزارش داد و به نقل از منابع ناشناس مدعی شد که Bitfury از شرکت حسابداری بیگ فور (Big Four)، دلویت (Deloitte) استفاده کرده است تا آمادگی خود را برای این انتشار عمومی بررسی کند. این نشریه اشاره کرد که Bitfury مقر اصلی خود را در هلند اداره می کند، اما از نظر قانونی در انگلستان مستقر است. Bitfury بلافاصله در مورد مقر قانونی خود در Cointelegraph اظهار نظر نکرد.

Bitfury که در سال 2011 (1390) تأسیس شد، یک شرکت بزرگ در این صنعت است که خدمات گسترده ای مانند طراحی سخت افزار استخراج رمزنگاری، نرم افزار، تولید تراشه های نیمه رسانا و همچنین اجرای مراکز داده تلفن همراه را انجام می دهد. شرکت زیرمجموعه استخراج بیت کوین(Bitcoin) مستقر در ایالات متحده، چیپر ماینینگ (Cipher Mining)، تا مارس 2021 (اسفند 1399) بیش از 2 میلیارد دلار ارزش داشت.

Bitfury، جدا از تمرکز بر استخراج ارزهای رمزنگاری شده، به طور فعال در زمینه امنیت ارزهای رمزنگاری شده، تحقیقات و انطباق با بلاک چین، پلتفرم هایی مانند کریستال بلاک چین (Crystal Blockchain) ، لیکوئید استک (LiquidStack) و جدیدترین اسپین آف اکسلرا (Axelera AI) فعالیت می کند. این شرکت همچنین ارائه دهنده نرم افزار برای برخی از برنامه های جهانی از طریق چارچوب بلاک چین خصوصی اکسونوم (Exonum) است که برای سیستم رای گیری مبتنی بر بلاک چین روسی در سال 2020 (1399) آزمایش شد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: cointelegraph



منبع