access_time37 دقیقه قبل

جلینا مک ویلیامز(Jelena McWilliams)، رئیس شرکت بیمه سپرده فدرال(Federal Deposit Insurance Corporation)، یا FDIC، گفته است که این آژانس در حال همکاری با سایر تنظیم کننده ها در ایالات متحده است تا بررسی کنند “در چه شرایطی بانک ها می توانند در فعالیت های مربوط به دارایی های رمزنگاری شده شرکت کنند.”

مک‌ویلیامز در سخنرانی روز دوشنبه در کنفرانس فین‌تک Money20/20 (Money20/20 Fintech Conference) گفت FDIC، با هماهنگی فدرال رزرو و دفتر کنترل ارز، به دنبال ارائه شفافیت نظارتی برای بانک‌هایی است که دارایی‌های رمزنگاری شده از جمله استیبل کوین‌ها را مدیریت می‌کنند. رئیس این شرکت گفت که FDIC قصد دارد در ماه‌های آینده “یک سری بیانیه‌های سیاستی” در مورد راهنمایی برای بانک‌ها صادر کند.

به گفته مک‌ویلیامز، استیبل کوین‌ها مزایای بالقوه زیادی برای مصرف‌کنندگان دارند، مانند پرداخت‌های سریع‌تر، ارزان‌تر و کارآمدتر. با این حال، او ادعا کرد که اگر «یک یا چند مورد به شکل غالب پرداخت در ایالات متحده یا در سطح جهانی تبدیل شود»، می‌تواند اثرات قابل‌توجهی بر ثبات مالی آن کشور داشته باشد. زیرا وجوه دیگر در بانک‌های بیمه‌شده نگهداری نمی‌شوند.

رئیس FDIC گفت: “به منظور تحقق بخشیدن به مزایای بالقوه استیبل کوین ها، در حالی که ریسک های بالقوه را در نظر می گیرند، استیبل کوین ها باید تحت نظارت دقیق دولت قرار گیرند. این نظارت باید بر این پایه باشد که استیبل کوین‌های صادر شده از خارج از بخش بانکی، واقعاً 1:1 توسط دارایی‌های ایمن و با نقدینگی بالا پشتیبانی ‌شوند.»

اظهارات مک ویلیامز در همان روزی بیان شد که بلومبرگ گزارش داد که بسیاری از تنظیم کننده های ایالات متحده بر سر کمیسیون بورس و اوراق بهادار(SEC) توافق کرده اند که تلاش های این کشور را برای تنظیم استیبل کوین ها رهبری کند. وزارت خزانه داری در ماه جولای(تیر) گفت که در حال بررسی ایجاد نوعی منشور بانکی برای صادرکنندگان استیبل کوین است.

فقدان شفافیت ظاهری نظارتی در مورد دارایی‌های دیجیتال در ایالات متحده، برای بسیاری از شرکت‌ها که از اقدامات قانونی یا سایر اشکال واکنش دولتی هراس دارند، مسئله بوده است. برخی از قانون‌گذاران قوانینی را برای تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده ارائه کرده‌اند با مشارکت‌کنندگان در فضای رمزنگاری کار کنند تا بهتر تعریف کنند که چه چیزی از آنها انتظار می‌رود.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: cointelegraph



منبع