شرکت هواپیمایی ارزان قیمت پیشرو، ساوت وست ایرلاین(NYSE:LUV) مجبور شد بیش از 2000 پرواز خود را در اوایل ماه جاری به دلیل مشکلات کنترل ترافیک هوایی، آب و هوای بد و کارکنان ناکافی لغو کند. این شرکت همچنین در تلاش است تا ناکارآمدی های عملیاتی را برطرف کند. بنابراین، با چالش‌های رو به افزایش در صنعت هوانوردی و با توجه به حاشیه‌های سود منفی LUV، آیا سرمایه گذاری روی سهام آن در سطح قیمت فعلی مناسب است؟

شرکت هواپیمایی ساوت وست(LUV)، بزرگترین شرکت هواپیمایی ارزان قیمت جهان، در ایالات متحده و بازارهای بین‌المللی اطراف فعالیت می‌کند و خدمات حمل و نقل هوایی برنامه‌ریزی‌شده را ارائه می‌کند. این شرکت مستقر در دالاس، تگزاس، ناوگانی متشکل از 718 هواپیمای بوئینگ (NYSE:BA) مدل 737 را اداره کرد و تا 31 دسامبر 2020(دی1399) به 107 مقصد در 40 ایالت خدمات رسانی کرد.

سهام LUV طی شش ماه گذشته 23.5 درصد و در ماه گذشته 11 درصد کاهش قیمت داشته تا جلسه معاملاتی دیروز در قیمت 47.24 دلار بسته شود. علاوه بر این، این شرکت در حال حاضر 27 درصد پایین‌تر از 64.75 دلار که در 14 آوریل(25فروردین) 2021 به آن رسیده بود، 27 درصد کمتر از بالاترین قیمت 52 هفته اخیر خود معامله می‌ شود. اگرچه صنعت هوانوردی به طور پیوسته در حال خروج از بلوای همه‌گیری کووید-19 است، نگرانی‌های بسیاری در مورد سهم سفرهای هوایی در تغییرات اقلیمی و افزایش قیمت نفت که رشد این بخش را تهدید می کنند، وجود دارد.

علاوه بر این، ناکارآمدی عملیاتی و سودآوری ضعیف LUV می تواند باعث شود که قیمت سهام آن در کوتاه مدت بیشتر کاهش یابد.

اين مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئوليت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع:investing.com



منبع