طبق ماهیت بازی های ویدئویی، این بخش باید دائماً تکامل یابد و به دنبال چیزهای بزرگ بعدی برای پایگاه کاربران خود باشد. این روزها، به نظر می‌رسد این بازی‌های متاورس هستند که در دنیای بازی محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند و همچنین ثابت کرده‌اند که سرمایه‌گذاری‌های سودآور فارغ از بازی هستند. Roblox را در نظر بگیرید، یک پلتفرم بازی متاورس که در مارس 2021(اسفند1399) در فهرست عمومی قرار گرفت و سهم بازار آن در روز اول از 40 میلیارد دلار گذشت.

نگاهی به زیربخش این متاورس بازی، دو عنوان بسیار محبوب SpaceY 2025 و Star Atlas را نشان می دهد. در واقع، هر دوی آنها مرز کاری را که بازی‌ های متاورس می‌توانند انجام دهند، گسترش می دهند.

SpaceY 2025 و Star Atlas

SpaceY 2025 همه چیز درباره مهاجرت خیالی بشریت به فضا است و در طول یک مأموریت اسکان در آنجا اتفاق می افتد. بازیکنان می‌توانند نقش‌های خلاقانه مجازی را ایفا کنند و به توسعه اکوسیستمی برای انسان‌ها در مریخ کمک کنند که به شدت از NFT‌ها به عنوان دارایی‌های درون بازی استفاده می‌کند.

در داخل بازی، بازیکنان می‌توانند برای خانه‌های خود دفاع بسازند، NFT جمع‌آوری کنند و در تعدادی از مأموریت‌های درون بازی شرکت کنند تا رتبه خود را افزایش دهند. نقشه های جدید هر ماه به بازی اضافه می شود و 80 درصد از درآمد حاصل از بازی به یک جایزه اضافه می شود که 10 درصد از بازیکنان برتر می توانند در آن سهیم شوند.

در مرکز همه این موارد، توکن بومی SPAY اکوسیستم است که برای اهداف رأی گیری استفاده خواهد شد. با این توکن، بازیکنان می توانند در تصمیم گیری جهت بازی و همچنین پروتکل های به اشتراک گذاری پاداش، کمک کنند.

از سوی دیگر، Star Atlas بیشتر به کسب درآمد از فضاهای مجازی می پردازد. بنابراین، دارایی های درون بازی را می توان به پول قانونی تبدیل کرد. علاوه بر این، بازیکنان می توانند در تعدادی از فعالیت ها برای پاداش هایی مانند ساخت و ساز، معدن، پالایش نفت و غیره شرکت کنند.

همچنین این فرصت برای انتخاب حرفه های مجازی در دنیای Star Atlas وجود دارد که درآمدی برای بازیکنان فراهم می کند. بنابراین، هر چه بازیکنان یک شغل خطرناک تر را انتخاب کنند، پاداش بالاتری خواهند داشت. بازیکنان همچنین به سه کمپ تقسیم می شوند و حملات و غارت ها به صورت نسبتاً مکرر انجام می شود.

وقتی کشتی‌های ستاره‌ای با هم نبرد می‌کنند، برندگان می‌توانند غنائم بازنده‌ها را ببرند و از بین ببرند و اگر کشتی بازیکنان نابود شود، همه دارایی‌های مرتبط نیز نابود می‌شوند. همه این دارایی ها، از جمله خدمه، زمین، تجهیزات و غیره توسط NFT ها نشان داده می شوند. این NFT ها در ارتباط با دو توکن درون بازی، ATLAS و POLIS، سیستم اقتصادی درون بازی را تشکیل می دهند.

هنگامی که بازیکنان آیتم ها و منابع را در بازی جمع آوری می کنند، می توانند با توکن های ATLAS در بازار غیرمتمرکز درون بازی فروخته شوند.

با توجه به همه نشانه‌ها، آینده صنعت بازی شاهد ورود بازی‌های متاورس بیشتری به بازار خواهد بود. برخی از دلایل این امر، جهان سازی متصل به آنها و توانایی استفاده از دارایی های درون بازی است.

بازی هایی مانند SpaceY 2025 و Star Atlas پتانسیل این بخش را نشان می دهند. در نهایت، هنگامی که این امر ادامه یابد، محدودیت کمی برای آنچه که آنها می توانند انجام دهند وجود دارد.

اين مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئوليت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.



منبع