access_time19 دقیقه قبل

بسیاری از سرمایه‌گذاران از بخش مالی غیرمتمرکز گفته اند که ایمیل‌های جعلی را با فایل‌های PDF ضمیمه دریافت کرده‌اند. متأسفانه برخی از آنها فایل های پیوست را باز کردند.

سیسیفوس Parallel DAO SAFT را برای شما ارسال نخواهد کرد
دیروز، در ۲۹ اکتبر ۲۰۲۱ (۷ آبان)، کاربر توییتر [email protected] فاش کرد که ایمیلی از آدرسی دریافت کرده است که هویت سرمایه گذار معروف DeFi در محصول NFT Pebble DAO، سیسیفوس (Sisyphus)، را جعل کرده است.

این ایمیل شامل یک توافق ساده برای توکن های آینده (SAFT) از پروژه Parallel DAO بوده است. در همان زمان، ایمیل حاوی متنی نبود و امضا نشده بود.

گیرنده اظهار کرد که این فایل PDF را باز کرده و “احتمالا مشکل همین بوده است.” به نظر می رسد این فایل یک بدافزار خطرناک باشد:

در حال حاضر در تماس با تیم هستیم. وضعیت بد است، به زودی رسیدگی خواهد شد.

حداقل سه VC متمرکز بر بلاک چین هدف این حمله قرار گرفتند. همان ایمیل – اما با ذکر نام Paradigm Capital – توسط کلاهبرداران به Sino Global Capital ،Sneaky Ventures و County Capital ارسال شده است.

سیسیفوس “واقعی” بلافاصله اظهار داشت که او پشت این ایمیل ها نبوده است:

اگر ایمیلی از [email protected] دریافت کنید، احتمال اینکه واقعاً من باشم تقریباً صفر است. لطفا هیچ لینکی را باز نکنید و روی آن کلیک نکنید. من بیش از ۲۴ ساعت است که هیچ ایمیلی از آن آدرس ارسال نکرده ام.

Anubis DAO مبلغ ۶۰ میلیون دلار را به سرقت برد
علاوه بر این، نمایندگان Parallel DAO تاکید کردند که محصول آنها SAFT ندارد، بنابراین این ایمیل‌ها بخشی از یک کلاهبرداری آشکار فیشینگ (“keylogging”) هستند:

SAFT برای Parallel DAO وجود ندارد

لطفاً اگر پیوستی در رابطه با آن ارسال شده است، آن را باز نکنید.

همچنین، در ۲۹ اکتبر ۲۰۲۱ (۷ آبان)، بزرگ‌ترین کلاهبرداری تاریخ DeFi به مبلغ ۶۰،۰۰۰،۰۰۰ دلار از سرمایه‌گذاران پروژه‌ای در مراحل اولیه به نام Anubis DAO که با موضوع سگ ها بوده است، انجام شد.

AnubisDAO مظنون است که ۱۳,۵۵۶ ETH با ارزش نزدیک به ۶۰ میلیون دلار آمریکا را مورد سرقت قرار داده است.

قیمت ANKH، توکن اصلی اکوسیستم این پروژه، بلافاصله پس از حذف نقدینگی به ۰ دلار کاهش یافت.

Anubis DAO هیچ وب سایتی نداشت و خود را به عنوان فورک Olympus DAO معرفی کرده بود.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: u.today



منبع