access_time6 دقیقه قبل

هانوی (رویترز) – دولت روز چهارشنبه اعلام کرد که حدود 200 کارخانه طرف قرارداد تولید پوشاک ورزشی برای شرکت نایک (NYSE:NKE) در سرتاسر ویتنام پس از ماه‌ها تعلیق به دلیل همه گیری، فعالیت خود را از سر گرفته‌اند، زیرا نایک در تلاش برای بازگرداندن بخش اصلی تولید خود است.

تقریباً 80 درصد از تولیدکنندگان کفش نایک و نیمی از ارائه دهندگان پوشاک آن در ویتنام مجبور شدند تولید خود را در اواسط ژوئیه (اواخر تیر) متوقف کنند، که پس از اعمال محدودیت‌هایی بر جابجایی توسط مقامات برای جلوگیری از شیوع گسترده بیماری رخ داده بود.

تقریبا نیمی از کفش های این غول ورزشی آمریکایی در ویتنام تولید می شود.

ویتنام تا اواسط سال جاری در میان بهترین رکوردهای مهار ویروس کرونا در جهان با اختلال محدود در بخش مهم تولید خود قرار داشت.

با این حال، پس از ماه مه (اردیبهشت)، زمانی که شیوع بیماری در مرکز اقتصادی جنوبی آن شهر هوشی مین ظاهر شد و به استان‌های تولیدی اطراف گسترش یافت، تغییر کرد.

تعطیلی ناشی از دولت منجر به فشار از سوی گروه‌های تجاری خارجی شد که هشدار دادند می‌توانند فعالیت‌های خود را به خارج از کشور تغییر دهند.

این محدودیت ها یک ماه پیش برداشته شد، اما کشور اکنون با کمبود نیروی کار مواجه است. حداقل 3 میلیون نفر در ویتنام در تولید پارچه و کفش کار می کنند.

این کشور همچنین واکسیناسیون کارکنان شاغل در پارک های صنعتی را برای تحریک فعالیت های تولیدی در اولویت قرار داده است.

دولت در بیانیه خود که پس از دیدار بین نخست وزیر فام مین چین و مدیر ارشد تولید نایک، نوئل کیندر، در حاشیه اجلاس COP 26 گفت: نایک به گسترش سرمایه گذاری و تولید در ویتنام ادامه خواهد داد.

ویتنام در مجموع بیش از 930000 مبتلا به کرونا و 22000 مورد مرگ را ثبت کرده است که حدود یک سوم جمعیت این کشور واکسینه شده اند.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع: Investing



منبع