access_time4 دقیقه قبل

ETF بتاشیرز( BetaShares)، شرکت مدیریت سرمایه استرالیا، رکوردهای بورس اوراق بهادار استرالیا (ASX) را در 15 دقیقه اول ثبت نام شکست.
صندوق تنوع پرتفولیوی قدردانی سرمایه (CRYP) به سرمایه گذاران این امکان را می دهد تا با 50 شرکت رمزارزی فهرست شده از سراسر جهان مانند صرافی ها، شرکت های استخراج و شرکت های تجهیزات آشنا شوند.
برخی از شرکت‌های برتر در CRYP عبارتند از گلکسی دیجیتال (12.0%)، ماراتن دیجیتال (11.3%)، کوین بیس گلوبال (10.7%)، سیلورگیت کپیتال (10.2%) و Microstrategy (9.4%).
سرمایه‌گذاران در عرض چند دقیقه رکورد ETF موجود 5.8 میلیون دلاری (8 میلیون دلار استرالیا) را پشت سر گذاشتند و تا پایان روز افتتاحیه به 31.3 میلیون دلار (42.5 میلیون دلار استرالیا) رسیدند که نشان‌دهنده افزایش تقاضای گسترده برای قرار گرفتن در معرض کریپتو در ASX بود.
رایان مک کال(Ryan McCall)، مدیرعامل پلتفرم سرمایه‌گذاری کریپتو استرالیا Zerocap گفت که موفقیت CRYP با توجه به تمایل استرالیایی‌ها به ارزهای دیجیتال در 12 ماه گذشته، غافلگیرکننده نبود.

“امسال نیز رکوردهایی در کسب و کارمان شکسته ایم. تقاضا از سوی افراد، دفاتر و مشاوران با ارزش خالص بالا واقعاً افزایش یافته است، و به نظر می رسد که با پذیرش نهادی سرعت بیشتری خواهد گرفت.”
او اضافه کرد: «انتخاب ETF بیت کوین در استرالیا دور از دسترس نیست و پس از آن اتریوم و احتمالاً سایر ارزهای دیجیتال قرار دارند».
کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا (ASIC) به تازگی چراغ سبزی را برای راه اندازی ETF های بیت کوین و اتریوم نشان داده است، مشروط بر اینکه فهرست طولانی از دستورالعمل ها رعایت شود.
موفقیت CRYP نشان‌دهنده راه‌اندازی ETF استراتژی بیت‌کوین ProShares است که اولین ETF مبتنی بر معاملات آتی بیت‌کوین در ایالات متحده بود. راه‌اندازی ماه اکتبر(مهر) در روز افتتاحیه‌اش حدود 1 میلیارد دلار حجم داشت، با 24.313 میلیون سهم BITO که دست به دست شد.
با این حال، به نظر می‌رسد که قانونگذاران ایالات متحده تمایلی به تایید ETF بیت‌کوین (که بیت‌کوین واقعی به جای قراردادهای آتی دارد) را تایید نمی‌کنند و استرالیا را در این بازی پیشتاز می‌کند.

مک کال گفت که ETFهای آتی بیت کوین “محصول پایین تری برای شناسایی بیت کوین هستند و قیمت آن از دارایی اصلی جدا شده است.”
در اوایل این هفته، بانک مشترک المنافع استرالیا اعلام کرد که قصد دارد از تجارت 10 دارایی رمزارزی در برنامه خود که 6.5 میلیون کاربر فعال دارد، پشتیبانی کند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع:cointelegraph

 



منبع