access_time12 دقیقه قبل

در حالی که بانک مرکزی نیجریه (CBN) همچنان اعتبار نامه الکترونیکی e-naira را به عنوان ابزاری برای تقویت گنجایش مالی معرفی می کند، برخی کارشناسان هم عقیده هستند که این ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در حال حاضر این کار را انجام نمی دهد.

شروع آشفته CBDC

به نظر می رسد این ادعا و همچنین حذف موقت اَپ e-naira از فروشگاه Google Play به ادعاهایی که CBN ممکن است برای راه اندازی چیزی که در واقع اولین CBDC آفریقا است عجله داشته باشد، اعتبار می بخشد.

اگرچه گزارشی از روزنامه پانچ حاکی از آن است که CBN اکنون در حال تلاش برای انتشار نسخه ای از اَپ e-naira برای افرادی است که از بانک استفاده نمی کنند، اما هنوز اعلام نمی کند که این اپلیکیشن احتمالاً چه زمانی در دسترس خواهد بود. این امر آشکار است که CBN باعث شده تا بازیگران صنعت بلاکچین نیجریه توانایی بانک مرکزی برای مدیریت این CBDC را زیر سوال ببرند.

همانطور که یکی از کارشناسان رمزارز به نقل از Cryptoassetbuyer توضیح می دهد، این شکست CBN در راه اندازی یک ارز دیجیتالی که برای همه نیجریه ای ها قابل دسترسی است به این معنی است که بانک مرکزی بعید است به هدف اصلی خود یعنی ارائه خدمات مالی به جمعیت بدون بانک نیجریه دست یابد. کارشناس Chiagozie Iwu، بنیانگذار Naijacrypto و مدیر عامل CI Cryptosolutions، توضیح داد:

اولاً، اپلیکیشن از من می‌خواهد که از اپلیکیشن بانکم قبل از انجام معامله با آن استفاده کنم. بنابراین چه خدماتی را به من ارائه می دهد که بانک های من قبلاً ارائه نمی دادند؟ بنابراین به نظر من نمی رسد که CBN افرادی را هدف قرار می دهد که حساب بانکی ندارند. بدیهی است که هر کسی که برای دانلود یک اپلیکیشن، گوشی هوشمند دارد، در وهله اول باید یک حساب بانکی نیز داشته باشد. این واقعیت که من باید از حساب بانکی خود برای ورود به سیستم استفاده کنم، این جمله را که می‌خواهند “خدمات بانکی را در اختیار کسانی که بانک ندارند،قرار دهند” شکست می‌دهد.”

اگرچه CBN بارها وعده داده بود که کیف پول الکترونیکی آن در دسترس کاربرانی با گوشی غیرهوشمند قرار می گیرد تا با ارز دیجیتال تراکنش کنند، اما در زمان نگارش این مطلب هنوز این سرویس در دسترس نبود.

کمبود اعتماد CBN

در همین حال، به گفته Iwu، اپلیکیشن e-naira علاوه بر در دسترس نبودن آن برای کاربران تلفن همراه، می تواند محصول برنامه ریزی تصادفی باشد. Iwu در حالی که پذیرفت که اَپ e-naira – درست مانند سایر اَپها – ممکن است دارای چند “باگ” باشد، پیشنهاد کرد که اگر CBN به درستی از بودجه ای که برای پروژه اختصاص داده شده بود استفاده می کرد، این امکان وجود داشت که از این مشکل جلوگیری کرد. 

من فکر می‌کنم که اگر توسعه‌دهندگان برنامه آزمایش‌های زیادی انجام می‌دادند – مثلاً آزمایش دقیق اپلیکیشن با گروهی از افراد منتخب خارج از تیم توسعه – به اعتقاد من برخی از مشکلات مورد توجه قرار می گرفت و برطرف می‌شد.

لوید اوناگینون، اقتصاددان، فکر می‌کرد که همکاری بین CBN و بازیگران صنعت بلاک چین نیجریه می‌توانست به محصول نهایی بسیار بهتری منجر شود.

گزارش خریدار Cryptoassetbuyer در نتیجه گیری خود بیان می کند که کمبود اعتماد قابل توجهی وجود دارد و مسئولیت رفع این مشکل بر عهده CBN است.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع:news.bitcoin



منبع