access_time25 ثانیه قبل

طبق اندیکاتور Top Price Model، بیت کوین تنها در میانه چرخه رشد خود قرار دارد و هنوز به بالاترین بخش چرخه فعلی که در حدود ۲۰۰،۰۰۰ دلار است، نرسیده است.
اندیکاتور Top Price Model توسط ویلی وو (Willy Woo)، تحلیلگر زنجیره ای توسعه یافته است. این اندیکاتور برای شناسایی قله های چرخه بازار طراحی شده است. داده های این اندیکاتور بر اساس ضرب میانگین سقف در ضریب ۳۵ بدست می آیند. میانگین سقف به عنوان مجموع کل ارزش روزانه بازار محاسبه می شود و بر تعداد روزهایی که بازار وجود دارد تقسیم می شود.

چرخه های بازار بیت کوین به طور گسترده ای برای تعیین بالا یا پایین ترین قیمت بعدی استفاده می شوند. معمولاً تحلیلگران از اندیکاتور های فنی مانند میانگین متحرک برای یافتن مناطق حمایت و مقاومت در یک روند یا قیمت استفاده می کنند.

اندیکاتور Willy Woo بیش از سه بار آزمایش شده است و هر بار نقطه بازگشت دقیق را به درستی نشان داده است: در ژوئن ۲۰۱۱ (خرداد ۹۰)، آوریل و دسامبر ۲۰۱۳ (فروردین و آذر ۹۲)، و آخرین بار بالاترین بخش چرخه در دسامبر ۲۰۱۷ (آذر ۹۶).

در حال حاضر، این اندیکاتور نشان می دهد که بیت کوین کمی بالاتر از وسط چرخه حرکت می کند. نزدیکترین نقطه به اوج در ماه مارس (اسفند ۹۹)، زمانی که بیت کوین در ۶۴،۰۰۰ دلار متوقف شد به دست آمد. سپس این ارز دیجیتال به دلیل رشد سریع ارزش بازار خود از بالاترین قیمت خود فاصله گرفت.

در زمان انتشار این مقاله، بیت کوین با کمتر از ۱ درصد رشد روزانه به قیمت ۶۵،۷۱۴ دلار معامله می شود. ATH قبلی بیت کوین یعنی ۶۹،۰۰۰  دلار در ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) به دست آمد و پس از آن یک اصلاح سریع اتفاق افتاد و قیمت بیت کوین به ۶۲،۲۰۰ دلار رسید.

اين مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئوليت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع: u.today



منبع