access_time23 دقیقه قبل

گزارش جدیدی ادعا می کند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) ، وام دهنده بزرگ ارزهای دیجیتال را برای نرخ بهره بالا مورد بررسی قرار داده است.
پلتفرم وام دهی کریپتو، مستقر در نیوجرسی،بلاک فای( BlockFi)، توجه SEC را به دلیل نرخ بهره بالای وام دهی کریپتو به خود جلب کرده است.
طبق گزارش بلومبرگ در روز چهارشنبه 17 نوامبر 2021(26 آبان 1400)، یک منبع ناشناس فاش کرد که SEC در حال بررسی دقیق BlockFi است.
گفته می‌شود که محصولات وام‌دهی این شرکت سالانه تا 9.5 درصد بازدهی دارند که به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین نرخ بهره برای حساب‌های بانکی 0.06 درصد است.
تحقیقات SEC در حال بررسی است تا ببیند آیا محصولات این شرکت در اوراق بهادار قرار می‌گیرند یا خیر، و بنابراین تحت نظارت تنظیم‌کننده ایالات متحده قرار می‌گیرند. اما زک پرینس(Zac Prince)، مدیر عامل BlockFi، پیشتر گفته بود که حساب‌های این پلتفرم، نمی‌توانند به عنوان اوراق بهادار طبقه‌بندی شوند.
در حالی که SEC آخرین نهاد نظارتی است که بر BlockFi تمرکز کرده است، سایر تنظیم کننده های ایالتی در ایالات متحده نیز علیه این شرکت اقدام کرده اند.
همانطور که CryptoPotato در ماه ژوئیه(تیر) گزارش داد، دفتر اوراق بهادار نیوجرسی به پلتفرم وام‌دهی دستور داد تا ارائه حساب بهره BlockFi خود (BIA) را متوقف کند و بیان کرد که این محصول قوانین اوراق بهادار را نقض می‌کند.

اگرچه SEC هنوز اقدامی علیه BlockFi انجام نداده است، ولی ناظر اوراق بهادار را در ماه سپتامبر(شهریور) تهدید کرد که در صورت اجرای برنامه وام دهی برنامه ریزی شده خود، از غول صرافی ارزهای دیجیتال ،کوین بیس، شکایت خواهد کرد. کوین بیس بعداً به دنبال افزایش فشار SEC، سرویس را کنار گذاشت.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع:cryptopotato

 



منبع