access_time1 دقیقه قبل

طلا (XAU/USD) قلمرو صعودی خود را حفظ کرده و تلاش می کند با پشت سر گذاشتن افت قیمت ابتدای هفته، حرکت خود را در مسیر صعودی ادامه دهد. قیمت در جلسه معاملاتی امروز آسیا در حدود 1868 دلار ثابت مانده و تاکنون در بازه محدودی بین 1870.94 دلار و 1866.33 دلار قرار داشته است.

صحبت‌های بانک مرکزی و رویدادهایی مانند انتشار پیمایش انتظارات سه‌ماهه چهارم بانک مرکزی نیوزلند تکلیف چند روز باقی مانده از این هفته را مشخص می کند. این بیشتر شبیه یک رویداد قانع کننده قبل از تصمیم گیری در مورد نرخ بهره در آینده می باشد. در حالی که طلا با چنین رویدادی و تصمیم گیری در مورد تعیین نرخ بهره در هفته آینده ارتباط مستقیمی ندارد، موضوع پیرامون نرخ تورم قطعاً یک نیروی محرکه برای طلا محسوب می شود.

به لحاظ تکنیکال، طلا با ادامه حرکت در داخل کانال صعودی هفتگی، در یک مسیر صعودی باقی مانده است. همچنین سیگنال‌های MACD، شیب صعودی RSI و قرار نگرفتن آن در منطقه اشباع خرید و تداوم معاملات بالاتر از میانگین متحرک ساعتی 200، تأیید کننده این چشم انداز صعودی هستند.

با این حال، قرارگرفتن زیر خط روند صعودی دو هفته ای، در حدود تراز 1887 دلار، به نوعی پیشروی فلز زرد را در کوتاه مدت محدود می کند. خط بالایی کانال مذکور نزدیک به تراز 1880 دلار و آستانه 1900 دلاری به موانع موجود در مسیر صعود این کالا اضافه می شود.

در همین حال، شکست خط حمایت کانال در حدود 1850 دلار، می تواند این دیدگاه صعودی را نفی کند، اما فروشندگان برای به دست گرفتن کنترل بازار، به تائیدیه ای از سطح 200HMA در تراز 1843دلار نیاز دارند.

به دنبال این حرکت، قیمت برای لمس دوباره سطوح حمایتی 1830 دلار و 1813 دلار آماده می شود. پس از آن، خرس ها قیمت را به سمت حمایت روانی 1800 دلار هدایت خواهند کرد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: fxstreet



منبع