access_time45 دقیقه قبل

مون(Moon)، که توسط استودیوی مهندسی نرم‌افزار moon.ws توسعه داده شده است، خود را به عنوان اولین “متاروس بین سیاره‌ای” معرفی می‌کند. تجربه بی بدیل «بازی برای کسب درآمد(Play-to-Earn)» آن به علاقه مندان ارزهای دیجیتال اجازه می دهد تا از مهارت های بازی خود درآمد کسب کنند و در عین حال تمدن جدیدی را از ابتدا ایجاد کنند.

چگونه بلاک چین به شما امکان می دهد زمین روی ماه بخرید

متاورس NFT محور Moon را باید یک محیط بازی مبتنی بر بلاک چین چند محصولی در نظر گرفت. اول از همه، شامل 26000 قطعه زمین مجازی است که کل زمین، تنها ماهواره زمین را پوشش می دهد.

هر طرح به عنوان یک توکن غیر قابل تعویض یا NFT مینت می شود. آنها را می توان مانند توکن های معمولی ارزهای دیجیتال ذخیره، مبادله، معامله و وثیقه کرد. دارایی اصلی بومی این اکوسیستم، Moon Token (MON)، توسط اقتصاد پروژه به عنوان روش پرداخت اصلی آن پذیرفته شده است.

سپس از کاربران دعوت می شود تا سطح ماه را کاوش کنند و تمدن جدیدی را از ابتدا بسازند. به عنوان مثال، علاقه مندان به بلاک چین می توانند معادن و کسب و کار را باز کنند، املاک و زیرساخت ها را توسعه دهند و حتی دولت و ملت های جدیدی را ایجاد و مدیریت کنند، به عنوان مثال، “کشورهای ماه(Moon Countries)”.

برای اداره یک تمدن جدید، سازندگان می توانند تمام ساختارهای سیاسی و اقتصادی لازم را که برای دنیای مدرن شناخته شده است، ایجاد کنند.

چندین سیاره، یک متاورس

همچنین، مهندسان پشت این اکوسیستم بازی، نمونه سودآور «بازی برای کسب درآمد» را اجرا کردند. کاربران می توانند با شرکت در مسابقات و تورنمنت ها، با ایجاد ارزش در کشورهای خود و همچنین با ایجاد اتحادهای موفق در برابر رقبای خود، کسب درآمد کنند.

از نظر ایدئولوژیکی، گیم پلی آن ویژگی های Age of Empires، Rise of Nations و Sim City را با هم ادغام می کند. زیرا بر برنامه ریزی استراتژیک و برنامه ریزی بلندمدت تمرکز دارد.

در حالی که گیمرها ارزش کشورهای خود را از نظر پیشرفت سیاسی، نظامی و اقتصادی توسعه می دهند، ارزش توکن های غیر قابل تعویض مرتبط را نیز افزایش می دهند. سپس، توکن ها را می توان در بازارهای شخص ثالث، از جمله اپن سی(OpenSea) و راریبل(Rarible)، فهرست کرد.

همچنین، بسیاری از اشیاء درون بازی به عنوان NFT منتشر خواهند شد، مانند منابع اکسیژن اضافی، ابزار استخراج، تجهیزات حفاری سازگار با ماه و موارد دیگر.

همچنین، بر اساس نقشه راه این متاورس، علاقه‌مندان به رمزارز باید منتظر گنجاندن سیارات و ماهواره‌های دیگر در دنیای بازی خود در ماه‌های آینده باشند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: u.today



منبع