access_time35 ثانیه قبل

قاسم جومارت توکایف(Kassym-Jomart Tokayev)، رئیس جمهور قزاقستان در دیدار با نمایندگان بخش مالی روز جمعه در آلماتی(Almaty)، نظر خود را در مورد وضعیت فعلی صنعت ارزهای دیجیتال این کشور بیان کرد. جزئیات این سخنرانی در وب سایت رسمی رئیس جمهور قزاقستان منتشر شده است و توسط Cointelegraph ترجمه شده است:

“ارزهای دیجیتال یک عامل عینی هستند که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت.”

وی سپس افزود:

“بنابراین باید کار بر روی ایجاد یک محیط نظارتی متعادل برای ایجاد صرافی‌های ارزهای دیجیتال در کشور از سر گرفته شود. در غیر این صورت معلوم می‌شود که ما دومین کشور جهان برای استخراج ارزهای دیجیتال (بیت‌کوین) هستیم که عملاً ما بازده مالی را نمی بینم.”

بر اساس داده‌های دانشگاه کمبریج، سهم قزاقستان از کل شبکه بیت‌کوین (BTC) به 18.10 درصد می‌رسد که دومین رتبه در جهان پس از ایالات متحده (35.40٪) و بالاتر از روسیه (11.23٪) میباشد. با این حال، تعداد زیادی از افراد در حال انجام استخراج بیت کوین با وضعیت حقوقی مورد مناقشه در کشور هستند. طبق برخی برآوردها، ماینرهای منطقه خاکستری، 50 درصد از کل فعالیت استخراج ارزهای دیجیتال در قزاقستان را تشکیل می دهند.

در چارچوب اظهارات توکایف، فقدان مقررات ارزهای دیجیتال، خوب یا بد، باعث می‌شود که علیرغم رشد شدید این صنعت در سال‌های اخیر، درآمد مالیاتی بسیار کمی توسط دولت تصاحب شود. با این وجود، رئیس جمهور توکایف در مورد امکان معرفی یک تنگه دیجیتال به عنوان “نماینده سیستم مالی” بحث کرد و حمایت خود را از توسعه فین تک در قزاقستان تکرار کرد:

“موسسات مالی ما باید از فرصت استفاده کنند و از عهده اهداف بلند پروازانه بربیایند. لازم است نه تنها از تجربیات دیگران کپی کنیم، بلکه باید قالب های جدیدی از خدمات را توسعه دهیم که فراتر از مرزهای قزاقستان هستند. دولت تمام تلاش خود را برای ترویج این ابتکارات انجام خواهد داد. “

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: cointelegraph



منبع