در قسمت اول به مفهوم متاورس و چیستی آن پرداختیم و در این قسمت قصد داریم شما را با کاربردهای آن آشنا کنیم. درحال‌حاضر بسیاری متاورس صرفا با بازی‌های دیجیتال می‌شناسند؛ اما باید بدانید که جهان متاورس چیزی ورای این‌هاست.
.
یکی از مهم‌ترین پروژه‌های متاورس مالکیت کالاها و فضاهای دیجیتالی است. خریدوفروش انواع آثار هنری، زمین‌های مجازی، املاک و مواردی از این قبیل بسیار پرطرفدار است. درواقع شما با ارائه توکن، این کالاها و مستغلات مجازی را خریداری کرده و به نام خود ثبت می‌کنید.
.
شما می‌توانید در محیط متاورس ملاقات کاری و مجازی داشته باشید و با انتخاب شخصیت مجازی موردعلاقه و انتخاب لباس‌های مناسب برای آن، در جلسات مجازی شرکت کنید. این اتفاق می‌تواند خیلی جذاب باشد. درواقع شما از خودتان یک آواتار می‌سازید!
.
بهره‌مندی از آموزش‌های مجازی نیز می‌تواند از کاربردهای مهم متاورس باشد. روش‌های جدید آموزش مانند بازی‌سازی روند آموزشی و تماس از راه دور در محیط متاورس ازجمله تفاوت‌های آن با آموزش مجازی حال‌حاضر است.
.
از دیگر کاربردهای متاورس به‌طور خلاصه می‌توان به بازی‌های کسب درآمدی، خریدهای آنلاین در محیط متاورس، گردشگری مجازی بدون هیچ هزینه‌ای، تحول اقتصادی با دارایی‌های دیجیتال و … اشاره کرد.
.
شما جای خالی را با کاربردهای دیگری که در متاورس می‌شناسید پر کنید.
.
منبع: arstechnica
.
اهمیت: مهم
.
#متاورس #جهان_مجازی #بلاکچین #ارزدیجیتال #تحول_مجازی #جهان_ماورایی