access_time37 دقیقه قبل

انگلستان آماده است واکسن‌های تقویت‌کننده کووید را برای همه بزرگسالان و واکسن‌های دوم را به کودکان بیشتری ارائه کند، زیرا این نگرانی وجود دارد که نوع جدید اومیکرون(omicron) می‌تواند راحت‌تر پخش شود و باعث افزایش مجدد موارد ابتلا شود.

کمیته ای که به دولت بریتانیا مشاوره می دهد گفت که همه بزرگسالان باید واجد شرایط دریافت نوبت سوم باشند و در دسترس بودن برای افراد زیر 40 سال افزایش می یابد. این گروه گفت که کودکان 12 تا 15 ساله باید واکسن دوم دریافت کنند.
گسترش برنامه تقویت‌کننده همراه با قوانین سخت‌گیرانه‌تر همه‌گیری است که قرار است از این هفته در بریتانیا اجرایی شود، دولت بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، به دنبال خرید زمان برای دانشمندان برای تعیین خطرات ناشی از سویه جدید است. این اعلامیه همچنین به دنبال هشدار سازمان بهداشت جهانی مبنی بر اینکه این نوع می‌تواند موج جدیدی را با «عواقب شدید» ایجاد کند، منتشر شد.
بریتانیا قبلاً دوز های تقویت‌کننده‌ را برای افراد بالای 40 سال در دسترس قرار داده بود. عمدتاً از واکسن فایزر و بیون تک و همچنین دوز هایی از مدرنا برای کمپین تقویت‌کننده بزرگسالان استفاده می‌کند.

دوزهای تقویت کننده نباید زودتر از سه ماه پس از دوره اولیه تجویز شوند.
دانشمندان در آفریقای جنوبی، جایی که omicron برای اولین بار در آنجا شناسایی شد، گفتند که به نظر می رسد بیشتر قابل انتقال است، اما واکسن های موجود هنوز هم احتمالا در برابر بیماری های شدید محافظت می کنند. WHO خطر این نوع را “بسیار زیاد” ارزیابی کرد و از کشورهای عضو خواست تا به طور گسترده آزمایش کنند. این آژانس گفت که درک سویه جدید چندین روز یا هفته طول می کشد.
دولت‌ها ورود مسافران آفریقای جنوبی و کشورهای مجاور را به دلیل ترس از اینکه omicron ممکن است از واکسن‌ها فرار کند و مانع از تلاش‌ها برای بازگشایی اقتصادها شود، ممنوع می‌کنند. حامیان سلامت کشورهای ثروتمند را تحت فشار قرار داده اند تا به جای آن بر افزایش دسترسی به دوزها در مناطقی مانند آفریقا که پشت سر گذاشته شده اند تمرکز کنند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع:bloomberg



منبع