access_time6 ساعت قبل

سردرگمی روز شنبه بازار ارز دیجیتال منجر به ضرر دورقمی در ارزش رمزارزهای برتر  شده است و در پی آن، ارزش کل بازار نزدیک به 20 درصد سقوط کرد. بیت کوین (BTC) به کف قیمتی دو ماهه خود در 42.848 دلار کاهش یافت و ارزش بازاری آن به زیر 1 تریلیون دلار رسید. اتریوم (ETH) نیز زیر 4000 دلار سقوط کرد که پایین ترین سطح آن در یک ماه گذشته بوده است.

درحالی که حمام خون بازار ارزهای دیجیتال معامله گران را دچار ترس شدید کرده است اما در عین حال ، یک فرصت عالی برای خریداری مجدد کشور السالوادور محقق شد. رئیس جمهور نایب ابوکیله در توییتی اعلام کرد که این کشور کوچک در آمریکای مرکزی ، 150 بیت کوین دیگر را با قیمت متوسط 48670 دلار ،طی سقوط اخیر بازار خریداری کرده است.

screenshot coingape.com 2021.12.04 12 22 32 300x174 - رئیس جمهور السالوادور مجددا با سقوط بازار ، بیت کوین (BTC) خریداری کرد

السالوادور از زمانی که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی در کشور پذیرفت ، همچنان به دنبال خریداری بیت کوین در کف های قیمتی بوده است. این کشور از ماه سپتامبر (شهریور) ،چندین بار اقدام به خرید 150 بیت کوین کرده است. رئیس جمهور نجیب ابوکیله در اکثر موارد ، کف های قیمتی بازار را به عنوان نقطه خرید خود انتخاب می کند ، اما این بار وی هفت دقیقه دیر عمل کرد  و نتوانست بیت کوین را در قیمت 42874 دلاری خریداری کند. گفتنی است که بیت کوین امروز برای مدت کوتاهی تا سطح 42874 دلاری اصلاح شد و سپس ،به بالای 47000 دلار افزایش یافت.

screenshot coingape.com 2021.12.04 12 22 43 300x204 - رئیس جمهور السالوادور مجددا با سقوط بازار ، بیت کوین (BTC) خریداری کرد

السالوادور نخستین خرید خود را در سپتامبر ،زمانی که قیمت بیت کوین زیر مرز 40 هزار دلار متغیر بود، انجام داد. بسیاری به رئیس جمهور در زمینه نوسانات بازار و ضررهای احتمالی که به خزانه دولت وارد می کند ،هشدار دادند. با این حال، آقای ابوکیله تا به حال ،کف های قیمتی بازار را به درستی انتخاب کرده است زیرا در ماه اکتبر(مهر-آبان)، سرمایه‌گذاری این کشور با صعود قیمت بیت کوین به سقف 69 هزار دلاری ، تقریبا دو برابر شده است. این کشور از سود حاصل از معاملات بیت کوین برای ساخت مدارس و بیمارستان ها استفاده می کند.

ریزش امروز بازار برای بسیاری شوکه کننده بود زیرا متخصصین بازار ،سه ماهه پایانی سال جاری را صعودی پیش بینی کرده بودند و افرادی از قبیل Plan B تارگت بیت کوین را قیمت 100,000 دلاری، تعیین کردند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع: coingape



منبع