access_time26 دقیقه قبل

روز جمعه، صرافی بلاک نروژ (NBX) اعلام کرد که به اولین پلتفرم ارز دیجیتال در میان کشورهای شمال اروپا (نروژ، سوئد، دانمارک و فنلاند) تبدیل خواهد شد که سهام خود را در بورس اوراق بهادار پاناروپایی یورونکست (Euronext) عرضه می کند. NBX در سال 2018 توسط بیورن کیوس (Bjørn Kjos) ایجاد شد که همچنین نروژی ایر شاتل (Norwegian Air Shuttle) و بانک نروژی (Bank Norwegian) را تأسیس کرد.

NBX دارای هشت ارز دیجیتال فهرست شده و حدود 20 جفت معاملاتی میباشد. این صرافی توسط سازمان نظارت مالی نروژ تایید و نظارت می شود. NBX ادعا می کند که این تنها پلتفرم در کشورهای شمال اروپاست که رمزنگاری مشتریان را از طریق استخر بیمه 150 میلیون دلاری لجر والت (Ledger Vault) بیمه می کند که در صورت وقوع یک رویداد تحت پوشش، پرداخت می کند.

دسامبر گذشته(آذر 1399)، NBXمبلغ 6.6 میلیون دلار از طریق سهام و فروش به دست آورد. با پیش بینی لیست یورونکست، سرمایه بیشتری افزایش نخواهد داد. در سال گذشته، ارزش بازار این شرکت 142 درصد در صرافی های خارج از بورس افزایش یافت و به 56.52 میلیون دلار رسید. بیش از 25000 مشتری دارد و 101.18 میلیون دلار در 9 ماه اول سال پردازش کرده است.

مدیرعامل استیگ کیوس ماتیسن(Stig Kjos-Mathisen) در رابطه با توسعه بیانیه زیر را ارائه کرد:

“ما در حال حاضر از بودجه خوبی برخوردار هستیم تا بتوانیم در کوتاه مدت، جاه طلبی های خود را برای توسعه فناوری و محصولات و همچنین جذب مشتری انجام دهیم. با این حال، به عنوان یک شرکت پذیرفته شده در بورس، ما برای یک پایگاه سرمایه‌گذاری بسیار گسترده‌تر و استفاده از بازار سهام در زمانی که به سرمایه بیشتری نیاز است، مجهز خواهیم بود.”

پذیرش ارزهای رمزنگاری شده در شمال اروپا کند بوده است، حتی با وجود اینکه قانونگذاران موضع ملایم تری در مورد نظارت بر دارایی های دیجیتال اتخاذ کرده اند. نهاد اداری مالی نروژ، فعالیت‌های ارزهای دیجیتال در این کشور را تا حد زیادی غیرقانونی می‌داند و فقط بر شرکت‌ها برای پولشویی نظارت می‌کند. در فنلاند، کمتر از 10 شرکت به عنوان فعال در فضای ارز دیجیتال ثبت شده است. در سوئد، اولین محصول قابل معامله در صرافی پولکادات(Polkadot)، اخیراً در صرافی نوردیک گروس مارکت (Nordic Growth Market) راه اندازی شد. در مورد دانمارک، بزرگترین بانک این کشور در مورد پذیرش کریپتو احتیاط می کند اما از مداخله حمایت نمی کند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: cointelegraph



منبع