همان‌طور که بیشتر شما با معنای لغوی مولتی‌ورس آشنا هستید، این کلمه در انگلیسی به چند جهان موازی یا همان جهان چندگانه اشاره دارد. برای مثال اینترنت یک نوع از جهان چندگانه است که تعدادی زیادی برنامه، اطلاعات و فضاهای گوناگون در آن فعالیت دارند و به اشتراک گذاشته می‌شوند. اما تفاوت اساسی بین متاورس و مولتی‌ورس چیست؟
.
اولین مورد، تفاوت در تعداد دنیاها یا همان جهان‌هاست. تعداد جهان‌ها در مولتی‌ورس بی‌نهایت است؛ حال‌آنکه در متاورس شما تنها با یک جهان روبه‌رو می‌شوید. تفاوت دیگر در میزان وجود نظم و اتفاق‌های احتمالی است. در مولتی‌ورس چیزی به اسم نظم وجود ندارد، اما در متاورس بخش زیادی از فضا با نظم همراه است.
.
نکته بعدی ماهیت است. در مولتی‌ورس هیچ ماهیتی وجود ندارد و از سوی دیگر در متاورس ماهیت‌های مختلف با توانمندی‌های مختلف دیده می‌شوند؛ برای مثال ماهیت‌هایی مانند انسان‌ها، هوش مصنوعی، ربات‌ها و غیره. تفاوت دیگر در دارایی‌هاست. هم مولتی‌ورس و هم متاورس دارایی تعریف‌شده‌ای دارند، اما مفهوم دارایی در آن‌ها کاملا متفاوت بوده و غیرقابل مقایسه است.
.
مورد آخر شرایط آب‌وهوایی است. ما چیزی به‌عنوان شرایط آب‌وهوایی در مولتی‌ورس نداریم، ولی در متاورس شرایط آب‌وهوایی در فعالیت‌های افراد این جهان ماورایی تاثیر زیادی می‌گذارد و این موضوع در متاورس کاملا تعریف‌شده است.
.
شما چه تفاوت‌هایی را بین مولتی‌ورس و متاورس می‌شناسید؟
.
منبع: theinsiderhub
.
اهمیت: مهم
#متاورس #دنیای_ماورایی #مولتی_ورس #دنیای_دیجیتال #جهان_چندگانه