زمان خبر:55 دقیقه قبل

روز چهارشنبه، نیکیل راثی(Nikhil Rathi)، مدیر عامل اداره رفتار مالی بریتانیا، یا FCA، در پاسخ به سوالی درباره خطرات بخش ارزهای دیجیتال غیرقابل تنظیم در کشور، بیانیه زیر را به کمیته خزانه داری صادر کرد:

“وقتی در مورد طرح غرامت صحبت می کنیم، باید خطوط کاملاً واضحی را ترسیم کنیم. من پیشنهاد می‌کنم هر چیزی که مربوط به رمزنگاری است، نباید حق دریافت غرامت را داشته باشد، و مصرف‌کنندگان باید در هنگام سرمایه‌گذاری در این مورد شفاف باشند.”

در این بخش، راثی به طرح غرامت خدمات مالی FCA یا FSCS اشاره می‌کند، که زمانی به مصرف‌کنندگان غرامت می‌پردازد که مؤسسات مالی مجاز خاصی نتوانند به ادعاهایی علیه آنها پاسخ دهند، مانند ورشکستگی، طرح‌های جنایی یا نقض قرارداد بیمه. در این تئوری، قوانین پیشنهادی دولت بریتانیا را از پرداخت غرامت به سرمایه‌گذاران کریپتو که توسط صرافی‌های ارز دیجیتال تقلبی یا غیرمتمرکز بودن صرافی‌های مالی مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، باز می‌دارد، زیرا این نوع سرمایه‌گذاری‌ها یا غیرقانونی هستند یا در مناطق خاکستری قانونی عمل می‌کنند. بیش از 717 میلیون پوند در سال جاری توسط FSCS به عنوان جبران خسارت مالی به مصرف کنندگان پرداخت شد.

راثی در پاسخ به سوالی درباره مقررات نظارتی کشور گفت: “تکنولوژی هایی وجود دارند که زیربنای ارزهای رمزنگاری شده هستند، که فکر می کنم ما آن ها را به عنوان مزایا و ارزش قابل توجهی مانند مقابله با جرایم مالی تشخیص دهیم. با این حال، نگرانی هایی در مورد تعدادی از این نوآوری‌ها وجود دارد.” راثی در پاسخ به سوالی درباره چارچوب نظارتی کشور، گفت: «به نظر ما برخی از این دارایی‌های رمزنگاری ارزش ذاتی ندارند. آنها بخشی از یک سری جنایات سازمان یافته و پولشویی بوده اند و هرکسی که روی آنها سرمایه گذاری می کند باید آماده باشد که تمام پول خود را از دست بدهد.”

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: cointelegraph



منبع