زمان خبر:4 ثانیه قبل

شبکه سولانا با یک سری مشکلات دیگر مواجه شده که باعث کندی پردازش تراکنش ها شده است. طبق گفته حساب رسمی توییتر Raydium، تلاش برای راه‌اندازی یک استخر نقدینگی برای کل بلاک چین پایان خوبی نداشته است.

راه اندازی ناموفق LP
ساعت ۱۴:۰۰ UTC، بزرگترین صرافی غیرمتمرکز در شبکه سولانا، Raydium، تلاش کرد تا یک استخر نقدینگی بدون مجوز در صرافی راه‌اندازی کند که به هر کسی اجازه میداد نقدینگی ارائه کند و درصد ثابتی دریافت کند.

متأسفانه برای کاربران این صرافی، به دلیل افزایش تراکنش های خالی که منجر به تراکم در شبکه شد، استخر تقریباً بلافاصله به حالت آفلاین بازگشت. در طول این ازدحام، شبکه نتوانست وعده توسعه دهندگان خود برای پردازش تا ۵۰،۰۰۰ TPS را عملی کند.

طبق اطلاعات وبلاگ رسمی این صرافی، ظرفیت پردازش تراکنش شبکه برای چندین ساعت در حدود ۱۰۰۰ TPS باقی ماند. سایر کاربران در شبکه نیز مشکلاتی را در انتقال تراکنش‌ها تجربه کرده‌اند.

شبکه تا الان از ازدحام شدید نجات یافته و اکنون در حال انتخاب پهنای باند پردازش تراکنش قبلی خود است.

این اولین بار نیست
پیش از این نیز سولانا با مشکلاتی در عملکرد شبکه خود مواجه شده بود. شبکه اصلی بلاک چین به دلیل افزایش “غیرمنتظره” حجم تراکنش ها با مشکلاتی در پردازش تراکنش ها مواجه شده است.

«قاتل اتریوم» تقریباً ۲۴ ساعت پس از قطع شدن شبکه، آفلاین شد. توسعه دهندگان نیز نتوانستند شبکه را تثبیت کنند. سولانا تنها پس از تعدیل کردن احیای شبکه و راه‌اندازی مجدد بلاک چین با نسخه جدید، دوباره فعال می‌شود.

جامعه بار دیگر نگرانی های متعددی را در مورد توانایی شبکه برای همگام شدن با خدمات و چالش های بلاک چین مدرن مطرح کرده است. شبکه ای که خود را به عنوان جایگزینی برای اتریوم معرفی می کند، برای سومین بار در شش ماه گذشته از کار افتاد و با مشکلات جدی پردازش روبرو شد.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: u.today



منبع