برای آنکه مفهوم دی‌اپ را درک کنید، باید درک درستی از بلاک‌چین داشته باشید و پیشنهاد می‌کنیم پست‌های قبلی ما را در مورد مفهوم بلاک‌چین مطالعه کنید. به‌طور خلاصه بلاک‌چین یک دفتر دیجیتالی است که اطلاعات در آن ثبت و ذخیره می‌شود. برخی از این اطلاعات برنامه‌هایی است که روی بلاک‌چین ساخته می‌شوند و به این برنامه‌ها، برنامه غیرمتمرکز یا دی‌اپ (Dapp) می‌گویند.
.
ازجمله ویژگی‌های دی‌اپ می‌توان به چند مورد اشاره کرد. نکته اول اینکه کدهای این برنامه‌ها در اختیار همه قرار می‌گیرد تا صحت آن سنجیده شود. همان‌طور که از نام آن پیداست، این برنامه غیرمتمرکز است تا از مشکلات موجود در برنامه‌های متمرکز دور بماند. همچنین دی‌اپ یک برنامه انگیزشی است و انگیزه کار کردن روی آن با ارائه ارز دیجیتال به کاربران فراهم می‌شود.
.
این را در نظر بگیرید که برنامه‌های غیرمتمرکز روی بلاک‌چین‌های مختلف قابل‌اجراست و نیاز نیست برای یک برنامه غیرمتمرکز جدید، یک بلاک‌چین جدید هم تعریف شود. این روزها بلاک‌چین اتریوم یکی از پرکاربردترین بلاک‌چین‌ها برای دی‌اپ است.
.
درآخر باید گفت که پرکاربردترین برنامه غیرمتمرکز برنامه‌های مدیریت پول است که در آن کاربر می‌تواند برای انجام یک قرارداد اتر دریافت کرده یا به کسی ارسال نماید.
.
اگر سوالی درزمینه مفهوم برنامه غیرمتمرکز دارید، با ما به اشتراک بگذارید.
.
منبع: investopedia
.
اهمیت: مهم
.
سطح: پیشرفته
#برنامه_غیرمتمرکز #دیاپ #دنیای_رمزارزها #دی_اپ #بلاکچین #بلاکچین_اتریوم