زمان خبر:42 دقیقه قبل

در 15 دسامبر(24 آذر)، جنیوس یلد (Genius Yield)، یک بازارساز غیرمتمرکز خودکار و پروتکل مدیریت نقدینگی که بر روی بلاک چین کاردانو (ADA) ساخته شده است، راه اندازی پیشنهاد اولیه سهام خود یا ISPO را اعلام کرد. جمع آوری کمک های مالی به مدت شش ماه تا 15 ژوئن 2022 (25 خرداد 1401) ادامه خواهد داشت. در زمان انتشار این مطلب، بیش از 95.8 میلیون ADA، به ارزش تقریبی 118 میلیون دلار، به استخرهای استیک واگذار شده است.

در یک ISPO، علاقه مندان به بلاک چین، رمزارزهای خود را در یک پروتکل به اشتراک می گذارند و توکن های پروژه جدیدی را که سرمایه گذاری می کنند، به عنوان پاداش دریافت می کنند. پس از یک دوره قفل، سرمایه گذاران می توانند ارزهای دیجیتال استیک شده خود را پس بگیرند. با استفاده از این روش، سرمایه گذاران نه تنها محصول برداشت می کنند، بلکه بر روی کاغذ، سرمایه گذاری اولیه خود را نیز پس می گیرند. البته، این راه‌اندازی هنوز هم در معرض خطراتی مانند اشکالات فنی و هک‌ است که با روش‌های متعارف‌تر تامین مالی، معلوم نیستند.

در این ISPO خاص، کاربران ADA خود را از کیف پول کاردانو خود، مانند یورویی (Yoroi)، به یکی از چهار استخر سهام GENS واریز می کنند و توکن GENS را دریافت می کنند. طبق گفته توسعه دهندگان Genius Yield، 10 میلیون توکن GENS از مجموع عرضه 100 میلیونی، بین سرمایه گذاران ISPO توزیع خواهد شد. علاوه بر این، آنها همچنین 20 درصد از هزینه تراکنش ها را در این پلتفرم دریافت خواهند کرد.

این وجوه تا حدی برای ایجاد راه حلی استفاده می شود که کاربران را قادر می سازد از استراتژی های معاملاتی الگوریتمی پیشرفته و بهینه سازی بازده در پلتفرم Genius Yield بهره مند شوند. دکتر سوتی کولمن(Sothy Kol-Men)، یکی از بنیانگذاران Genius Yield، گفت که این پلتفرم در حال ایجاد یک برنامه “آموزشی و راهنمایی مبتنی بر جامعه” است که به کاربران در مورد امور مالی غیرمتمرکز یا DeFi آموزش می دهد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: cointelegraph



منبع