زمان خبر:2 ساعت قبل

اگرچه ارزش بازار بیت‌کوین در اوایل سال جاری به بیش از یک تریلیون دلار رسید، هنوز هم شک‌هایی مبنی بر اینکه این بزرگ‌ترین ارز دیجیتال ممکن است برای مدت طولانی باقی نماند، وجود دارد.

اسوار پراساد(Eswar Prasad)، استاد سیاست تجاری در دانشگاه کرنل، در مصاحبه اخیر با CNBC پیش بینی کرد که روزهای بیت کوین می تواند به شماره بیفتد.

این اقتصاددان هندی-آمریکایی متقاعد شده است که بلاک چین در نهایت بزرگترین میراث بیت کوین خواهد بود.

پراساد با مکانیسم اجماع اثبات کار “مخرب زیست محیطی” بیت کوین مخالفت می کند و اضافه می کند که آنها جایگزین های سبز جدیدی هستند:

“من فکر می کنم وعده تامین مالی غیرمتمرکز با استفاده از بلاک چین یک وعده واقعی است، اما خود بیت کوین ممکن است آنقدر زیاد دوام نیاورد.”

این اقتصاددان همچنین معتقد است که بیت کوین ارزش اساسی ندارد، زیرا نمی تواند به عنوان یک وسیله مبادله مناسب عمل کند.

با این حال، او اذعان می‌کند که بیت‌کوین «انقلابی» را در پرداخت‌ها به راه انداخته است و به این واقعیت اشاره می‌کند که بانک مرکزی اکنون برای انتشار ارزهای دیجیتال خود عجله دارد:

“نظر من این است که ارزهای بانک مرکزی به عنوان ذخیره‌کننده ارزش، همچنان غالب باقی می‌مانند.”

پراساد همچنین از استیبل کوین‌های فیات، به دلیل ایجاد روشی کارآمدتر برای تراکنش پول تمجید کرد.

اعلام مرگ بیت کوین، همچنان در حال رشد

بیت کوین در حال حاضر 435 بار مرگ در رسانه ها جمع آوری کرده است که قدیمی ترین آن به دسامبر 2010 (آذر 1389)، در قیمت 0.23 دلار باز می گردد.

با این حال، پادشاه کریپتو همیشه موفق شده است قوی‌تر از همیشه ظاهر شود و در ماه گذشته رکورد جدیدی را با 69000 دلار ثبت کرد.

برخی از سرسخت ترین منتقدان بیت کوین، علیرغم دستاوردهای این ارز دیجیتال، مبارزه می کنند. در ماه می(اردیبهشت)، نایب رئیس، برکشایر هاتاوی(Berkshire Hathaway) موفقیت آن را “نفرت انگیز” توصیف کرد.

از سوی دیگر، مدیر عامل میکرواستراتژی (Microstrategy)، مایکل سیلور (Michael Saylor)، که پیش بینی کرد روزهای بیت کوین در سال 2013 (1392) به شماره افتاده است، اکنون یکی از بزرگترین تشویق کنندگان این ارز دیجیتال است.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: u.today



منبع