زمان خبر:12 دقیقه قبل

شرکت پروکتر اَند گَمبل یا به‌اختصار پی‌اندجی (NYSE:PG) روز جمعه اعلام کرد که به دلیل وجود یک ماده شیمیایی سرطان‌زا، به‌طور داوطلبانه برخی از اسپری‌های شامپو و نرم‌کننده موی فروخته شده از برندهای Pantene و Herbal Essences خود در ایالات متحده و کانادا را جمع آوری می‌کند.

این فراخوان محصولاتی از برندهای آرایشی Aussie و Waterless ساخته شده در ایالات متحده و برخی از اقلام متوقف شده از برندهای Old Spice و Hair Food را نیز شامل می شود. در این فراخوان P&G مدعی شده است که “میزان غیرمنتظره ای” از بنزن، که یک ماده سرطان زا برای انسان است را شناسایی کرده است.

پس از انتشار این خبر، سهام این شرکت سازنده کالاهای مصرفی که امسال 15 درصد افزایش یافته بود، در معاملات بعد از ظهر با 1.1 درصد کاهش به 159.36 دلار رسید.

پی اند جی در مورد تعداد محصولات فراخوانده شده که از طریق فروشگاه‌های خرده‌فروشی و آنلاین آن توزیع شده‌اند، صحبتی نکرده است، اما گفته است که این تعداد کمتر از 1٪ از کل مجموعه محصولات مراقبت از مو شرکت را تشکیل می‌دهند.

طبق ادعای این شرکت هنوز هیچ گزارشی در خصوص عوارض جانبی مربوط به این ماده دریافت نکرده است و افزود که انتظار نمی رود قرار گرفتن روزانه در معرض این سطح از بنزن موجود در محصولات بتواند باعث بروز عوارض منفی شدیدی برای سلامتی مصرف کننده ها شود.

گفتنی است که طی اقدامی مشابه، اوایل سال جاری، داروخانه‌های ایالات متحده پس از اینکه J&J اعلام کرد مقداری بنزن در برخی نمونه‌های این شرکت شناسایی کرده است، محصولات ضد آفتاب جانسون و جانسون (NYSE:JNJ) را از قفسه‌های خود خارج کردند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: investing



منبع