زمان خبر:60 دقیقه قبل

بر اساس شکایتی که در ۲۰ دسامبر (۲۹ آذر) ارائه شده است، اداره تحقیقات فدرال (FBI) ۱۸۰ میلیون دلار بیت کوین مرتبط با پرونده اختلاس Sony Life را مصادره کرده است.

ری ایشی (Rei Ishii)، یکی از کارکنان سابق Sony Life، در اوایل سال جاری در حالی که از راه دور کار می کرد، ۱۵۵ میلیون دلار از یکی از شرکت های تابعه این شرکت بیمه ژاپنی سرقت کرد که نگرانی هایی را در مورد عدم نظارت در شرکت ایجاد کرد.

Sony Life قرار بود پس از جمع آوری اطلاعات سایر شرکت های بیمه، مبالغ قابل توجهی را از حساب Citibank مستقر در برمودا به حساب های ژاپنی خود منتقل کند.

ایشی توانست با جعل تراکنش ها و هدایت آنها به حساب بانک Silvergate خود در کالیفرنیا، برخی از این وجوه را اختلاس کند. پول دزدیده شده برای خرید ۳۸۷۹ بیت کوین در Coinbase استفاده شد که ایشی آنها را به یک کیف پول سخت افزاری انتقال داد تا ماهیت و مالکیت وجوه را پنهان کند.

در اواخر ماه می (اوایل خرداد)، ایشی شروع به اخاذی از Sony Life کرد و ادعا کرد که بازپس گیری پول دزدیده شده برای شرکت غیرممکن است و در صورت شکایت، این شرکت را هم با خود پایین می کشد. 

FBI موفق شد این وجوه را در ۱ دسامبر (۱۰ آذر) ردیابی کرده و آنها را ضبط کند. بیت کوین های غیرقانونی به کیف پول بیت کوین FBI-San Diego منتقل شد.

این کشف و ضبط به دلیل همکاری نزدیک با Citibank و پلیس و دادستان ژاپن امکان پذیر بود.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط وزارت دادگستری ایالات متحده، مقامات برای بازگرداندن وجوه سرقت شده اقدام کرده اند.

رندی گروسمن (Randy Grossman)، دادستان موقت ایالات متحده تاکید کرده است که سارقان نباید برای پنهان کردن وجوه دزدیده شده به رمزارزها متکی باشند.
“مجرمان باید توجه داشته باشند: شما نمی توانید برای مخفی کردن دستاوردهای غیرقانونی خود از مجریان قانون، به ارز دیجیتال تکیه کنید. ایالات متحده به طور گسترده با شرکای بین المللی خود برای جلوگیری از جرم و جنایت و بازیابی وجوه دزدیده شده همکاری می کند.”

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع: u.today



منبع