زمان خبر:5 دقیقه قبل

نصیر حیات ماگون(Nasir Hayat Magoon)، رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنایع پاکستان (FPCCI)، اظهار داشت که ارزش دارایی‌های ارز دیجیتال شهروندان پاکستانی 20 میلیارد دلار است.
طی یک کنفرانس خبری، رئیس FPCCI گفت که ارزش گذاری ارز دیجیتال پاکستانی ها بر اساس مقاله تحقیقاتی اتاق انجام شده است. وی با اشاره به اینکه هند محدودیت هایی را در این زمینه اعمال کرده است، از دولت خواست سیاست ارزهای دیجیتال را اجرا کند.
در ماه اکتبر(مهر)، مطالعه‌ای که توسط Chainalysis منتشر شد نشان داد که پاکستان در سال گذشته افزایش فوق‌العاده‌ای را در پذیرش ارزهای دیجیتال تجربه کرده است. شاخص پذیرش رمزارزی جهانی Chainalysis در سال 2021(1400)، پاکستان را از نظر امتیاز شاخص پس از ویتنام و هند در رتبه سوم قرار داد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار است: ارزش انتقال داده شده درون زنجیره ای، ارزش انتقال درون زنجیره ای و حجم معامله صرافی همتا به همتا.

در 20 اکتبر 2021(28 مهر 1400)، بالاترین نهاد قضایی استان سند(Sindh) پاکستان از دولت فدرال خواست تا روش‌هایی را برای مقررات ارزهای دیجیتال ارائه کند. دادگاه عالی سند (SHC) به نهادهای دولتی مانند وزارت فناوری اطلاعات و قانون دستور داد تا با تنظیم‌کننده‌هایی مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار پاکستان (SECP) و بانک مرکزی برای ایجاد قوانین کریپتو ظرف سه ماه همکاری کنند.
همانطور که توسط کوین تلگراف گزارش شده است، SECP از نوامبر 2020 (آبان 1399)قانون رمزارزی را در نظر گرفته است. به غیر از مقررات ارزهای دیجیتال، رئیس بانک دولتی پاکستان، رضا باقر(Reza Baqir)، اظهار داشت که این بانک احتمالات یک ارز دیجیتال بانک مرکزی را تجزیه و تحلیل می کند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع:cointelegraph

 



منبع