.
همان‌طور که می‌دانیم با ممنوعیت چین، ماینرها از این کشور به ایالات‌متحده نقل‌مکان کردند و هیچ اختلالی هم در شبکه ماینینگ بیت‌کوین ایجاد نشد. بااین‌حال بسیاری از دوستداران محیط‌زیست بر این باورند که استخراج بیت‌کوین می‌تواند باعث اتلاف و مصرف انرژی زیادی شود که درنهایت به ضرر طبیعت است.
.
باید بدانید که بنا بر داده‌های شورای استخراج بیت‌کوین از سال جاری میلادی، ۵۷.۵ درصد از انرژی مورداستفاده برای استخراج بیت‌کوین از منابع انرژی پایدار تامین خواهد شد. این کار باعث ایجاد تحولی در صنعت انرژی استخراج بیت‌کوین شده و باعث افزایش منابع انرژی تجدیدپذیر نیز خواهد شد.
.
استفاده از انرژی خورشیدی در استخراج بیت‌کوین می‌تواند باعث افزایش ظرفیت خورشیدی در پروژه‌های مختلف، توانمندسازی دارندگان صنعت انرژی خورشیدی در خطرهای تجاری موجود، ایجاد گزینه‌ای برای اپراتورهای خورشیدی برای کاهش ریسک پایه و ساخت ریزشبکه خورشیدی انعطاف‌پذیر و مقرون‌به‌صرفه در کشورهای درحال‌توسعه شود.
.
استخراج بیت‌کوین با انرژی‌های تجدیدپذیر نه‌تنها صدمه‌ای به محیط‌زیست نخواهد زد، بلکه با توانمندسازی و ایجاد بازار مناسب برای دارندگان این صنایع، باعث افزایش میزان تقاضا شده و در درازمدت حفاظت از محیط‌زیست را به دنبال خواهد داشت.
.
نظر شما در مورد تاثیر ارزهای دیجیتال بر محیط‌زیست چیست؟
.
‎منبع: bitcoinmagazine
.
اهمیت: مهم
.
#بیتکوین #محیط_زیست #ارزدیجیتال #دوستدار_محیط_زیست #انرژی_تجدیدپذیر #رمزارزها