زمان خبر:7 دقیقه قبل

بنابر گزارش رویترز، بر اثر آتش سوزی روز پنجشنبه در مجتمع اکسون موبیل(NYSE:XOM)، واقع در بی تاون، تگزاس، یکی از بزرگترین تاسیسات پالایشی و پتروشیمی در ایالات متحده، چهار نفر مجروح شدند.

این حادثه تلفات جانی نداشت و دو نفر از چهار کارگر قراردادی که با جراحات در بیمارستان بستری شده بودند پس از مداوا مرخص شدند. این شرکت گفت که دو نفر دیگر هنوز در بیمارستان و در وضعیت پایدار هستند.

به گفته اکسون، علت آتش سوزی که حدود ساعت 1 بامداد به وقت گرینویچ گزارش شد و هفت ساعت بعد خاموش شد، مشخص نشده است.

آتش سوزی در یک واحد تصفیه آب در این پالایشگاه رخ داد که روز چهارشنبه به دلیل نشت خط کنارگذر تعطیل شده بود. افراد آشنا به عملیات کارخانه به رویترز گفتند که مجروحان پیمانکارانی بودند که در حال تعمیر نشتی بودند.

یکی از مقامات اکسون در یک کنفرانس خبری گفت که آتش سوزی یک واحد تولید بنزین را تحت تاثیر قرار داده است.

اد گونزالس(Ed Gonzalez)، کلانتر شهرستان هریس در توییتر (NYSE:TWTR) نوشت که گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که نوعی انفجار در این نیروگاه رخ داده است. کاربران شبکه های اجتماعی در توییتر اعلام کردند که انفجار ساختمان های این منطقه را لرزاند.

کارخانه بی تاون(Baytown) دارای یک کارخانه شیمیایی، یک کارخانه الفین و چهارمین پالایشگاه بزرگ نفت کشور است که ظرفیت فرآوری 560,500 بشکه در روز را دارد. هنوز مشخص نیست که آیا هیچ واحدی برای مدت طولانی تعطیل خواهد شد یا خیر.

جولی کینگ(Julie King)، سخنگوی شرکت گفت که اکسون در حال تعدیل نرخ تولید در سایر واحدهای پردازش Baytown است تا بر تثبیت واحدهای آسیب دیده تمرکز کند.

این تأسیسات در حدود 3400 هکتار در امتداد کانال کشتی هیوستون، در حدود 25 مایلی (40 کیلومتری) شرق هیوستون وسعت و حدود 7000 نفر کارمند دارد.

این شرکت یک خط تلفنی را برای ساکنان محلی ایجاد کرده است تا به دنبال مطالبات خسارت باشند.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع: Investing



منبع