.
در سال ۲۰۲۱ اثر هنری و NFT مایک وینکلمن به نام ۵ هزار روز نخست برای فروش به مزایده گذاشته شد و نظر بسیاری از افراد را به خود جذب کرد. اما این خبر زمانی همه‌گیر شد که در تاریخ ۱۱ مارس ۲۰۲۱ قیمت فروش آن (۶۹.۳ میلیون دلار) اعلام شد. این خبر مارکت آثار هنری سنتی را به شدت شوکه کرد. با اینکه بازار NFTها از سال ۲۰۱۷ فعالیت داشته است، بازار سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها امسال شروع شده است. در سال ۲۰۲۱ سرمایه‌گذاران ۲۲ میلیارد دلار در NFTها سرمایه‌گذاری کردند که در مقایسه با سال ۲۰۲۰ (۱۰۰ میلیون دلار) پیشرفت چشم‌گیر داشته و انتظار می‌رود این پیشرفت تازه شروع کار NFTها باشد.
.
ارزهایی با سوددهی بیشتر از ۵ هزار درصد‍!
.
تغییرات بازار رمزارزها در سال ۲۰۲۱ بسیار چشمگیر بوده و با وجودی که در چند هفته اخیر روند ریزشی داشته، نسبت به سال گذشته رشد فوق‌العاده‌ای را تجربه کرده است. برای آنکه بهتر متوجه این تمایز شوید باید گفت ابتدای سال ۲۰۲۱ کل ارزش بازار کریپتو در حدود ۷۷۰ میلیارد دلار برآورد شده‌ و اکنون این ارزش به ۲.۱ تریلیون دلار رسیده است.
در این‌ بین برخی از کوین‌ها سودهای قابل‌توجهی داشته‌اند که ازجمله آن‌ها می‌توان به گالا با بیش از ۴۰ هزار درصد، Ceek با بیش از ۲۵ هزار درصد، انی‌سواپ بالای ۱۶۵۰۰ درصد، اکسی اینفینتی با بیش از ۱۵ هزار درصد، سندباکس ۱۲۵۰۰ و پالیگان با حدود ۱۱۵۰۰ درصد سود اشاره کرد.
.
بازار رمزارزها را در سال ۲۰۲۲ چطور می‌بینید؟
.
منبع: پرشیابلاکچین
.
#کریپتو # NFT#نگاه #بیتکوین