زمان خبر:3 دقیقه قبل

ویتالیک بوترین شنوندگان را در یک نقشه راه پنج قسمتی در آخرین پادکست Bankless راهنمایی کرده است که در آن مراحل لازم برای بقا و رشد اتریوم را تشریح کرده است.
به منظور دستیابی به مقیاس‌پذیری و عدم تمرکز نهایی، بوتالیک ادعا کرد که اتریوم باید از نظر داده‌های بلاک چین چابک‌تر و سبک‌تر باشد تا افراد بیشتری بتوانند آن را مدیریت و استفاده کنند.
در ابتدای ماه دسامبر(اواسط آذر)، بوترین همچنین مقاله‌ای با عنوان «پایان بازی» منتشر کرد که در آن ادعا می‌کرد که همه بلاک‌چین‌ها در نهایت در آینده به هم نزدیک می‌شوند، در حالی که ابزارهایی را فهرست می‌کند که امکان تأیید بلوک را به روشی غیرمتمرکز و مقاوم در برابر سانسور انجام می‌دهند.

مرحله اول ادغام نام دارد که به انتقال کامل از اثبات کار به اثبات سهام اشاره دارد که در نیمه اول سال 2022 انجام می شود. پهنای باند و توان عملیاتی عظیم، به ویژه در zk-rollups.
به گفته بوترین، ادغام و افزایش، مهمترین ارتقاء برای ایجاد شبکه اتریوم هستند.
هنگامی که از بوترین خواسته شد تا پیشرفت اتریوم را در شش سال گذشته ارزیابی کند، به لطف راه‌اندازی زنجیره Beacon، هارد فورک لندن و حتی ظهور NFT‌ها گفت “ما 50 درصد راه را طی کرده‌ایم”. اما هنوز راه زیادی در پیش است.
هنگامی که ادغام و موج از طریق انجام می شود، و اجرای کامل اشتراک گذاری وجود دارد، ظاهراً 80٪ کامل خواهد شد. به گفته بوترین، نقشه راه، که تخمین زده می شود تکمیل آن شش سال دیگر طول بکشد، منجر به بهینه سازی 100 درصدی خواهد شد.
بوترین گفت، مراحل بعدی شامل آستانه است، کاربران بیشتری را قادر می‌سازد تا گره‌ها را اجرا کنند و اساساً «دسترسی دموکراتیک به گسترده‌ترین تعداد شرکت‌کنندگان ممکن برای هرکسی که می‌خواهد اعتبار زنجیره را تأیید کند». پس از آن، مراحل پاکسازی و پرش به ترتیب به حذف داده های تاریخی و اضافه شدن ارتقاهای متفرقه اشاره دارد.

بوترین سناریوی ایده آل خود را برای Eth2 که تمرکززدایی را فدای مقیاس پذیری نمی کند.
علاوه بر مقیاس پذیری، موضوع دیگری که بوترین بر آن تاکید کرد، امنیت و اقدامات ایمنی پیرامون ارتقاء است. او ساخت بلاک چین را با توسعه یک شهر مقایسه کرد. همانطور که پلیس و ارتش برای دفاع از شهر یا کشور خود تلاش می کنند، کاربران بلاک چین نیز به عنوان محافظان امنیتی مراقب مهاجمان عمل می کنند. و با گسترش شهرها یا اضافه شدن بلوک ها به زنجیره، امنیت بیشتری مورد نیاز است.
به گفته بوترین، در حال حاضر اتریوم با حدود 2.6 مگابایت در ثانیه از داده های بلاک چین کار می کند. او ادعا کرد که هنگامی که اتریوم توانایی اضافه کردن پهنای باند بیشتر و افزایش پایگاه کاربر را داشته باشد، “مدافعان بیشتری می توانند گره ها را اجرا کنند و تأیید کنند که همه چیز درست است.”

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع:cointelegraph



منبع