زمان خبر:2 دقیقه قبل

توگ (Togg) ، گروه سرمایه‌گذاری مشترک خودروسازی ترکیه‌ای که در حال توسعه نخستین خودروی برقی این کشور است ، با پلت فرم بلاک چین آوا لبز ، قرارداد مشارکتی را در راستای ساخت راه حل های بلاک چین حمل و نقل، در روز جمعه امضا کرد.

بنا بر اعلام این برند فناوری جهانی، توگ و آوا لبز، تیم توسعه دهنده رمزارز اولانچ، به وسیله قرارداد های هوشمند ، خدمات حمل و نقل ایمن و مطمئن را توسعه و راه اندازی خواهند کرد.

از این همکاری در بزرگترین نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی جهان (CES) در لاس وگاس  ، در راستای “توسعه زمینه جدیدی” در حمل ونقل هوشمند و خودران رونمایی شد.

گورکان کاراکاش(Gürcan Karakaş)، مدیر عامل شرکت توگ، عنوان کرد: “همکاری ما با آوا لبز بر این اساس برقرار شده است که تجربه و لذت مصرف کنندگان توگ را به سطحی بالاتر پیش ببریم. علاوه بر آن ، شرکا و سایر مصرف کنندگان در سراسر اکوسیستم حمل و نقل قادر به بهره مندی از این پلت فرم خواهند بود.”

به موجب این مشارکت، سیستم ناوبری توگ به سیستمی چندگانه تبدیل خواهد شد ، این بدان معناست که مصرف کنندگان می توانند سفرهای خود را با استفاده از راه حل های مختلف حمل و نقل به طور یکپارچه و با موفقیت سپری کنند.

اکوسیستم توگ با استفاده از فناوری بلاک چین و قراردادهای هوشمند، پرداخت خودکار، سریع و ایمن را برای مصرف کنندگان فراهم خواهد کرد.

گفتنی است که شرکت توگ که در سال 2018 تأسیس شد، نخستین نمونه اولیه خودروی برقی کشور ترکیه را در دسامبر 2019(آذر-دی1398) رونمایی کرد که انتظار می‌رود در سال 2022 عرضه شود.

هدف این شرکت دست یابی به تولید 1 میلیون دستگاه از این خودرو تا سال 2030 در پنج مدل است.

آوا لبز توسط دانشمندان کامپیوتر دانشگاه کرنل (Cornell University) ، یکی از مطرح ترین دانشگاه‌های آمریکا ، بنیان گذاری شده است. این شرکت راه اندازی برنامه های غیرمتمرکز را در پروتکل اولانچ ،سریع ترین پلت فرم قراردادهای هوشمند در صنعت بلاک چین ، تسهیل می دهد.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع:dailysabah



منبع