زمان خبر:3 ساعت قبل

در حالی که بسیاری از بیت کوین‌بازان فکر می‌کنند که فروش مداوم، فرصت‌های بیشتری را برای جمع‌آوری در قیمتهای ارزان‌تر فراهم می‌کند، پیتر برانت(Peter Brandt)، چارتیست کهنه‌کار، در توئیت اخیر خود به معامله‌گران در مورد این استراتژی هشدار داد.

این معامله گر افسانه‌ای کالا که کار خود را از سال 1976 (1354) آغاز کرد، می‌گوید که عاقلانه نیست که به یک تجارت زیان‌ده، اضافه کنیم.

برای حمایت از استدلال خود، او به این واقعیت اشاره می کند که بسیاری از مردم در سال 1980 (1358)، پس از اینکه قیمت نقره به اوج 50.35 دلار در هر اونس رسید و شروع به کاهش شدید کرد، وسوسه شدند که نقره را ارزان تر بخرند. متأسفانه برای خریداران در قیمت پایین، قیمت تا 3.65 دلار در هر اونس سقوط کرد. یعنی در 27 مارس 1980 (7 فروردین 1359)، نقره از 21.62 دلار به 10.80 دلار در هر اونس سقوط کرد.

بیت کوین در حال حاضر، 40 درصد نسبت به اوج رکورد خود کاهش یافته است، اما این ارز دیجیتال برتر در بازارهای نزولی قبلی، افت بسیار شدیدتری را تجربه کرد. در سال 2018 (1397)، بیت کوین در یک بازار نزولی بیش از 70 درصد کاهش یافت.

البته، برانت هشدار می دهد که معتقد است شرایط بازار یکسان نیست. به هر حال، دلیل واضحی برای سقوط نقره وجود داشت. نلسون بونکر(Nelson Bunker) و ویلیام هربرت هانت(William Herbert Hunt)، وارثان غول نفتی آمریکایی اچ ال هانت(H.L. Hunt)، پس از خرید تهاجمی این فلز در دهه 1980، به دلیل محدودیت‌های جدید COMEX، مجبور شدند دارایی‌های عظیم خود را خارج کنند.

قیمت آتی بیت کوین بسیار غیرقابل پیش بینی است، اما اجماع عمومی بازار این است که این ارز دیجیتال احتمالاً با افزایش نرخ بهره در ایالات متحده آسیب خواهد دید.

همانطور که توسط U.Today گزارش شده است، آرتور هیز(Arthur Hayes)، مدیر عامل سابق بیت مکس (BitMEX) پیش بینی می کند که بازار ارزهای دیجیتال توسط فدرال رزرو (Federal Reserve) شکسته خواهد شد، مگر اینکه نگرانی های مربوط به تورم، قبل از انتخابات نوامبر(آبان 1401) در ایالات متحده در اولویت قرار گیرد. انتظار می رود مارس امسال(اسفند 1400)، فدرال رزرو به برنامه خرید اوراق قرضه و به روایت “چاپ پول” پایان دهد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: u.today



منبع