زمان خبر:4 دقیقه قبل

روند سقوط آخر هفته بیت کوین ادامه دارد ، این درحالیست که پر رسیک ترین دارایی های جهان به شدت آسیب می بینند و عملکرد چند سال اخیر آنها کمرنگ شده است.

بزرگترین رمزارز بازار از لحاظ ارزش بازاری ، برای نخستین بار از اواخر سپتامبر(اوایل مهر) به نزدیکی سطح 40,000 دلاری کاهش یافته است و از سقف بی سابقه خود ، 42 درصد در ضرر است. اتریوم ، دومین دارایی دیجیتال بزرگ نیز کاهش یافت، در حالی که توکن‌های محبوب DeFi از قبیل Uniswap و Aave ، تحت فشار قرار گرفته اند.

روند نزولی فعلی در بازار ارز دیجیتال عمدتا از آمادگی فدرال رزرو برای مقابله با نرخ تورم نشات می گیرد. بر اساس صورتجلسه نشست ماه دسامبر(آذر-دی) این بانک که روز چهارشنبه منتشر شد، افزایش احتمالی نرخ بهره زودتر و سریع‌تر از آنچه انتظار میرود ، صورت خواهد گرفت. این اقدامات باعث حذف نقدینگی از این سیستم می شود که در نتیجه ،می‌تواند علمکرد قابل توجه دارایی های پررشد و سوداگرانه را کمرنگ کند.

مت مالی(Matt Maley)، استراتژیست ارشد بازار در شرکت Miller Tabak + Co عنوان کرد: “در صورتی که فدرال رزرو تندروتر عمل کند، آسیب پذیری دارایی های پرریسک از قبیل رمزارزها ، افزایش می یابد.”

بنا بر اعلام مایک مک گلون(Mike McGlone) از بلومبرگ اینتلیجنس، سطح 40000 دلاری ، یک حمایت تکنیکال مهم برای این رمزارز است. ارزهای دیجیتال ، وسیله مهمی برای تعیین میزان ریسک پذیری در بین سرمایه گذاران است.با این حال ، وی پیش بینی کرد که بیت کوین در نهایت با دیجیتالی شدن جهان ، توسعه می یابد.

گفتنی است که همه گیری کووید-19 ، بیت کوین را به خوبی همراهی کرد که با ورود موسسات حقوقی و سرمایه گذاران حقیقی به این بازار و پروژه های جانبی آن دنبال شد. درحال حاضر ، رویکرد فدرال رزرو به سمت تندرویی و سخت گیری تغییر جهت داده است. از این رو ، دارایی‌های پرریسک‌تر از قبیل سهام و دارایی‌های دیجیتال آسیب پذیر شده اند. شاخص بلومبرگ گلکسی ، که برخی از بزرگترین رمزارزهای بازار را ردیابی می کند ، از ابتدای سال تا روز جمعه، تقریباً 10 درصد کاهش یافته است.

بنا بر اعلام اریک اروین(Eric Ervin)، مدیر اجرایی شرکت سرمایه گذاری Blockforce ، روند نزولی فعلی در این نوع دارایی ها ممکن است ، سرآغاز یک “بازار خرسی کوچک” باشد. سرمایه گذاران اخیرا ممکن است از این بازار خارج شوند و هولدرهای بلندمدت به عنوان مالکان اصلی دارایی های دیجیتال در بازار بمانند.

در واقعیت ، بیت کوین و سایر رمزارزها به دلیل نوسانات خود ، سابقه درخشانی را ندارند. آنها به نوسانات بزرگ صعودی ویا نزولی در عرض چند دقیقه، مشهور هستند.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: bnnbloomberg



منبع