زمان خبر:5 دقیقه قبل

با توجه به انتظارات بانک گلدمن ساکس مبنی بر اینکه فدرال رزرو ایالات متحده ممکن است نرخ بهره را بیشتر از آنچه پیشتر اعلام کرده بود ،افزایش دهد ،قیمت بیت کوین در صرافی کراکن ، به سطح 40600 دلار افت کرده است


کاهش قیمت بیت کوین به نزدیکی مرز 40,000 دلاری

بر اساس گزارش بلومبرگ ترمینال، غول بانکی گلدمن ساکس انتظار دارد که فدرال رزرو نه سه بار بلکه چهار بار ، نرخ بهره را در سال جاری افزایش دهد.

در 6 ژانویه(16 دی)، زمانی که بیت کوین از ناحیه 46500 دلاری به ناحیه 42000 دلاری سقوط کرد، رسانه U.Today سه دلیل احتمالی برای افت ناگهانی قیمت را به اشتراک گذاشت: انتشار صورتجلسه فدرال رزرو یکی از آنها بود. این صورتجلسه حاکی از آن است که فدرال رزرو در اوایل ماه مارس(اواسط اسفند) سال جاری، نرخ بهره را افزایش می دهد.

بیت کوین تنها دارایی نبود که به این تحولات واکنش نشان داد. علاوه بر بیت کوین ، شاخص Nasdaq Composite نیز تحت تاثیر قرار گرفت زیرا ارتباط نزدیکی با رمزارز پرچمدار دارد. این شاخص امروز نیز کاهش یافت و از 7 ژانویه(17 دی) ،2.37 درصد افت داشته است.

screenshot u.today 2022.01.10 18 41 10 300x174 - به دنبال انتظارات گلدمن ساکس درباره نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری، بیت کوین کاهش یافت

کاهش شاخص RSI بیت کوین حاکی از برقراری ترس شدید در بازار است

جدا از انتظارات جدید در زمینه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری،  شاخص ترس و طمع بیت کوین در 8 ژانویه(18 دی) به 10 کاهش یافت که نشان دهنده “ترس شدید” است.

روز گذشته، شاخص RSI در نمودار بیت کوین برای نخستین بار از ماه می(اردیبهشت) به زیر 30 رسید. این نیز حاکی از اشباع فروش بیت کوین است.

تظاهرات قزاقستان رشد هش ریت بیت کوین را متوقف کرد

چهار روز پیش، هش ریت بیت کوین به دلیل قطعی اینترنت در قزاقستان به 165 EH/s کاهش یافت.

درحال حاضر ، وضیعت این کشور روبه بهبود بوده و هش ریت نیز درحال بازیابی است.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: u.today



منبع