زمان خبر:2 دقیقه قبل

بنابر گزارش رویترز، شرکت داروساز فایزر (NYSE:PFE) با متخصص ویرایش ژن، Beam Therapeutics، در معامله ای به ارزش 1.35 میلیارد دلار برای توسعه درمان های بیماری های ژنتیکی نادر همکاری خواهد کرد.

شرکت‌ها روز دوشنبه گفتند که بیم 300 میلیون دلار به عنوان پیش‌پرداخت دریافت می‌کند و فعالیت‌های تحقیقاتی را تا زمانی که سه هدف درمانی جدید برای توسعه خارج از برنامه‌های موجود شرکت انتخاب شوند، هدایت کند.

پس از آن فایزر مسئولیت توسعه و فعالیت های نظارتی برای اهداف را بر عهده خواهد داشت، با این گزینه که مجوزهای انحصاری و جهانی را برای هر یک انتخاب کند.

شرکت بیوتکنولوژی Beam که در فوریه 2020(بهمن 1398) عمومی شد، از فناوری ویرایش ژن برای توسعه درمان بیماری‌های ژنتیکی نادر استفاده می‌کند.

هدف ژن درمانی اصلاح برخی از بیماری ها با جایگزینی نسخه های از دست رفته یا جهش یافته ژن موجود در سلول های بیمار با نسخه های سالم است و آنها را به گران ترین داروهای جهان تبدیل می کند.

سال گذشته، Beam برای شش برنامه تحقیقاتی با Apellis Pharmaceuticals (NASDAQ:APLS) وارد مشارکت شد.

اگر Beam بخواهد هر هدفی را طبق توافقنامه فایزر به طور مشترک توسعه و تجاری کند، 35٪ از کل سود خالص و هزینه ها را دریافت خواهد کرد.

Beam همچنین واجد شرایط دریافت حق امتیاز در فروش خالص برای هر هدف تحت قراردادی است که مدت اولیه آن چهار سال است و می تواند برای یک سال دیگر تمدید شود.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع: Investing



منبع