.
بیشتر چرخه‌های بیت‌کوین در سال گذشته (۲۰۲۱ ) اصلاحی بوده‌اند و هنوز هم چنین شرایطی پابرجاست. درواقع باید گفت که بیت‌کوین از فوریه ۲۰۲۱ تا کنون امواج ضربه‌ای چشمگیری نداشته است؛ باید بدانید که منظور از امواج ضربه‌ای، امواجی است که در جهت روند بزرگ‌تر بعدی حرکت می‌کنند.
.
برخی تحلیل‌گران بر این باورند که روند بازار کاملا نزولی است، اما می‌توان آن را شبیه فوریه ۲۰۲۱ دانست؛ چرا که چرخه بازار اصلاحی بوده و ضربه‌ای نیست، در حقیقت تنظیم ATHهای جدید در طول چرخه اصلاحی امکان‌پذیر بوده و تنها حجم است که می‌تواند چرخه اصلاحی را از ضربه‌ای متمایز کند.
.
هنوز هم این احتمال قوی وجود دارد که قبل از روند ضربه‌ای نزولی، یک روند صعودی در راه باشد و این همان مفهوم بازار خرسی است.
.
بررسی نمودار نشان می‌دهد که مانند فلش زرد رنگ دوم در چرخه‌های قبلی، احتمال افزایش سرمایه بعد از رسیدن روند اصلاح در پایین‌ترین سطح خودش وجود دارد، اگر این احتمال درست باشد، یا به شروع یک روند صعودی نزدیک هستیم و یا به پایین‌ترین سطح از روند بازار نزولی رسیده‌ایم.
.
نتیجه این بررسی‌ها حاکی از آن است که بعد از یک روند اصلاحی یک‌ساله، احتمال روند نزولی حداقل در این زمان بسیار ضعیف است. غالبا بازار (اصلاحی/ضربه‌ای) اینگونه کار نمی‌کند.
.
ما به عنوان تحلیل‌گر و معامله‌گر در بازار ارز‌های دیجیتال باید تحلیل اقتصاد کلان و تاثیر آن‌ بر بازار خطرپذیر ارز دیجیتال را نیز در نظر داشته باشیم، اما تحلیل داده‌های شبکه و به خصوص پرایس اکشن برای ما قطعا در اولویت است.
.
این نکته را در نظر داشته باشید که همیشه نمی‌توانید چرخه فعلی را با چرخه‌های پیشین و داده‌های گذشته مقایسه کنید و در بازاری اینچنین به روز ممکن است این تحلیل‌ها درست عمل نکنند، در همین سال ۲۰۲۱ نمونه‌های بسیاری را از این قبیل دیده‌ایم.
.
در نظر داشته باشید؛ در هر چرخه PA حدود ۱.۲۷۲ است و در حال حاضر PA ، ۱.۴۷۲است، بر همین اساس تحلیل‌های انجام‌شده تا اینجای کار نسبتا درست هستند.
.
🚨 این محتوا به هیچ‌عنوان پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری نیست.
.
نظر شما در مورد روند بیت‌کوین چیست؟
.
منبع: glassnode
.
اهمیت: مهم
.
#بیتکوین #ارزدیجیتال #تحلیل_روند #چرخه_بیتکوین #کریپتو