زمان خبر:27 دقیقه قبل

توئیت‌های نمادین زیادی در توئیتر کریپتو وجود داشته است، اما هیچ یک به توئیت بی بدیل هال فینی(Hal Finney) نزدیک نخواهد شد.

این رمزنگار برجسته در 11 ژانویه 2009 (22 دی 1387) توئیتی درباره اجرای بیت کوین منتشر کرد که اولین توئیت شناخته شده در مورد بزرگترین ارز دیجیتال است. در آن زمان، تقریباً هیچ کس نمی توانست پیش بینی کند که این آزمایش، یک صنعت چند تریلیون دلاری را به وجود می آورد. این توئیت تنها یک هفته پس از استخراج بلوک پیدایش منتشر شد.

فینی اولین تراکنش بیت کوین را از ساتوشی ناکاموتو(Satoshi Nakamoto) دریافت کرد. این البته باعث شد تا حدس و گمان های زیادی در مورد خالق بیت کوین بودن او ایجاد شود، اما این شایعه رد شد.

کمی بیش از یک هفته پس از اینکه فینی، توئیت افسانه‌ای «بیت‌کوین در حال اجرا» خود را منتشر کرد، او همچنین چندین توئیت پیش‌بینی‌کننده دیگر درباره بهبود ناشناس بودن ارزهای دیجیتال و مقابله با ردپای کربن آن منتشر کرد. در حالی که وقتی فینی شروع به استفاده از آن کرد، شبکه بیت کوین به انرژی اندکی نیاز داشت، او آینده نگری کافی برای پیش بینی پذیرش گسترده استخراج ارزهای دیجیتال داشت. اکنون که بیت کوین نسبت به بسیاری از کشورها به برق بیشتری نیاز دارد، پیامدهای زیست محیطی آن به مرحله ظهور رسیده است.

فینی پس از تماشای قدم گذاشتن بیت کوین به سمت پذیرش جریان اصلی و تبدیل شدن به یکی از اعضای برجسته جامعه بیت کوین، پس از شکست در نبرد خود با بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) در سن 58 سالگی درگذشت.

جسد فینی در سال 2014 (1392) به طور منجمد شد تا در آینده بتواند احیا شود.

فینی همچنین پیش بینی کرد که قیمت بیت کوین، یک روز می تواند به 10 میلیون دلار برسد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: u.today



منبع