زمان خبر:10 دقیقه قبل

در یکی دیگر از توسعه‌های مرتبط، شرکت امنیتی برجسته بلاک چین، پک شیلد (Peckshield)، نشان داد که در حال بررسی بیش از 50 پروژه مشکوک بالقوه در بایننس اسمارت چین(BSC) است.

پتانسیل پروژه های کلاهبرداری در بایننس اسمارت چین

پروژه های کلاهبرداری در سال 2021 (1400)، یک اتفاق مکرر در فضای کریپتو بود. در این نوع کلاهبرداری، توسعه دهندگان یک پروژه DeFi به طور غیرمنتظره ای آن را رها می کنند و با سرمایه های کاربران کنار می گذارند. بایننس اسمارت چین، یکی از پلت‌فرم‌های DeFi بود که به شدت مورد استقبال قرار گرفت که از بدو پیدایش بسیاری از مجرمان را جذب کرد.

در جدیدترین توسعه، Peckshield کشف بیش از 50 توکن با پتانسیل کلاهبرداری را در BSC نشان داد. این شرکت امنیت بلاک چین به جامعه هشدار داد که ادمین های پشت توکن های ذکر شده، به طور بالقوه می توانند توکن های نامحدودی را مینت کنند، کاربران را در فروش کوین ها محدود کنند و حتی هر حسابی را در لیست سیاه قرار دهند.

توکن‌های در معرض خطر، همانطور که در لیست Peckshield ذکر شد، توسط تیم‌های ناشناس اداره می‌شوند و این شرکت، تمام پروژه‌ها را از نظر دقت، «متوسط» در نظر گرفته است.

پروژه های کلاهبرداری در سال 2021 ، اتفاق بعد از آن؟

سال تاریخی 2021، شاهد پروژه های کلاهبرداری بود که به یکی از پرکاربردترین کلاهبرداری‌های انتخابی تبدیل شد. طبق گزارش شرکت بلاک چین، Chainalysis، این کلاهبرداری ها، 37 درصد از کل درآمد کلاهبرداری را در سال گذشته به خود اختصاص دادند، در حالی که این میزان تنها 1 درصد در سال 2020 (1399) بود.

دو دلیل عمده وجود دارد که چرا پروژه های کلاهبرداری تا این حد رایج شده است. یکی از تبلیغات اولیه، پیرامون فضای DeFi و FOMO بعدی بود. در مرحله بعد، مهارت های فنی مورد نیاز برای توسعه توکن ها و لیست کردن آنها در صرافی ها بود که بسیاری از آنها بدون تجزیه و تحلیل مناسب کد قرارداد هوشمند توسط شخص ثالث انجام شده است.

اما این روند ممکن است در سال 2022 (1401-1400) ادامه پیدا نکند. Chainalysis معتقد است که جرایم مرتبط با رمزنگاری ممکن است با تکامل توانایی مجری قانون برای مبارزه با این کلاهبرداری ها، کاهش یابد و اخیراً اعلام کرد که افزایش استفاده مشروع از کریپتو، به مراتب از رشد استفاده مجرمانه پیشی گرفته است.

در واقع، این شرکت خاطرنشان کرد که سهم فعالیت های غیرقانونی، از حجم تراکنش های رمزنگاری هرگز کمتر نبوده است. گزارش آن در همین مورد نشان داد که “جرم در حال تبدیل شدن به بخش کوچکتر اکوسیستم ارزهای دیجیتال است.”

این تیم همچنین اشاره کرد که یکی از پیشرفت‌های مثبت در برابر این جنایات، افزایش «توانایی مجریان قانون برای توقیف ارزهای دیجیتال به‌دست‌آمده غیرقانونی» است. به عنوان مثال، سازمان IRS Criminal Investigation بیش از 3.5 میلیارد دلار ارز دیجیتال را در سال 2021 توقیف کرد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: cryptopotato



منبع